Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / O MPK / Tabor / Autobusy liniowe
Autobusy liniowe

MPK Poznań Sp. z o.o. posiada ogółem 337 autobusów liniowych, 5 autobusów szkoleniowych, 1 autobus turystyczny oraz 9 autobusów historycznych

Autobusy liniowe

  • Kapena 65C Urby - 2 pojazdy
  • Solaris Urbino 8.6 - 26 pojazdów
  • Solaris Urbino 12 - 87 pojazdów
  • Solaris Urbino 12 electric - 37 pojazdów
  • Solaris Urbino 18 - 136 pojazdów
  • Solaris Urbino 18 hybrid - 1 pojazd
  • Solaris Urbino 18 electric - 21 pojazdów
  • MAN Lion's City - 27 pojazdów

Autobusy szkoleniowe

  • Autosan A1010T - 1 pojazd
  • Solaris Urbino 12 - 1 pojazd
  • MAN Lion's City - 1 pojazd
  • Solaris Urbino 18 - 1 pojazd
  • Autosan Lider 10 - 1 skład

Autobus turystyczny

  • Scania Irizar - 1 pojazd

Autobusy historyczne

  • Jelcz RTO - 1 pojazd
  • przyczepa P-01 - 1 pojazd
  • Jelcz PR110 - 1 pojazd
  • DAF MB200 - 1 pojazd
  • Ikarus 260 - 1 pojazd
  • Ikarus 280 - 1 pojazd
  • Jelcz M121M - 1 pojazd
  • Jelcz M11 - 1 pojazd
  • MAN NG 313 - 1 pojazd
Więcej…
Autobus Solaris Urbino 18 electric na dworcu autobusowym Os. Sobieskiego

Poznańskie autobusy elektryczne – niezwykle ciche i nowoczesne - spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa. To autobusy niskopodłogowe, przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności, ale też tych, które podróżują z dziećmi w wózkach.

Więcej…
solaris-hybrydaSolaris Urbino 18 Hybrid to pierwszy w Polsce autobus o napędzie hybrydowym. Wyprodukowany w podpoznańskich zakładach Solaris Bus & Coach. Jest to model bliźniaczy do Solaris Urbino 18. Jednostkę napędową stanowi silnik spalinowy firmy Cummins wraz z przekładnią firmy Allison Transmission. Silnik ten spełnia normę czystości spalin Euro V. Konieczność zastosowania baterii niezbędnych do magazynowania energii elektrycznej wymusiła dodatkową zabudowę na dachu pojazdu.
Poznański egzemplarz wyposażony jest w klimatyzację całopojazdową oraz system monitoringu. W barwach MPK jeździ od 3 listopada 2008 roku.
Więcej…
solaris-urbino18Solaris Urbino 18 jest przegubowym przedstawicielem rodziny autobusów Urbino. Jest to pojazd produkcji polskiej. Na całej długości, podobnie jak Solaris Urbino 12 jest autobusem niskopodłogowym. Jednostki napędowe w tych pojazdach to silniki MAN oraz DAF współpracujące ze skrzyniami biegów Voith lub ZF. Pierwsze wozy tego typu MPK Poznań zakupiło w roku 2001, w 2006 roku została zrealizowana dostawa 30 sztuk, w późniejszych latach firma zamówiła kolejne wozy tego typu. Wszystkie pojazdy od roku 2006 są wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.
Więcej…
solaris-urbino12Solaris Urbino 12 to dwunastometrowy autobus produkowany w zakładach Solaris Bus & Coach S.A. w Bolechowie koło Poznania. Jest to pojazd całkowicie niskopodłogowy.
W strukturach poznańskiego MPK jeżdżą egzemplarze wyposażone w silniki MAN i skrzynie biegów produkcji Voith oraz ZF.
Więcej…
solaris-urbino-8-6-mUrbino 8,6 ma długość 8,6 m i jest o piętnaście centymetrów węższy w porównaniu z innymi autobusami. Pojazdy mogą zabrać na pokład do 50 pasażerów i są wykorzystywane na liniach o mniejszym natężeniu ruchu pasażerskiego.
Więcej…
kapena-urby-mKapena Urby jest minibusem zbudowanym na podwoziu samochodu dostawczego Iveco Daily. Pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych. Drzwi pojazdu otwierają się na zewnątrz, tylna para jest szersza i prowadzi do niskopodłogowej części wyposażonej w oparcie wyściełane miękką tkaniną, pozwalające na przypięcie pasażera pasem bezpieczeństwa. Dodatkowo może się on kontaktować z kierowcą za pomocą umieszczonych w pobliżu przycisków "stop", "prośba o pomoc". Kapena Urby jest klimatyzowana, posiada monitoring zarówno wnętrza jak i otoczenia pojazdu (a także kamerę cofania) oraz znany mieszkańcom system informacji pasażerskiej. Ponadto każdy fotel wyposażony jest w pasy bezpieczeństwa, uchylany „stolik”, czy specjalne podpory na nogi. Istnieje też możliwość regulacji fotela, co sprawia, że autobus miejski ma też elementy autobusu turystycznego.

Więcej…
man-lions-cityNowa seria Lion's City to IV generacja autobusów miejskich produkowanych przez koncern MAN AG będąca następcą popularnego modelu NL 223, który również jest eksploatowany w MPK Poznań. Ten nowoczesny autobus wyposażono w klimatyzacje całopojazdową oraz monitoring wnętrza autobusu, co zwiększa komfort i bezpieczeństwo podróżujących pasażerów. MAN Lion's City został wyposażony w silnik MAN D 2866 LUH 27 o pojemności 11 967cm3, który osiąga moc 260 KM i spełnia normę emisji spalin Euro III. Autobusy tego typu wyposażono w 4-biegowe automatyczne skrzynie biegów firmy Voith, oraz w 6-biegowe automatyczne skrzynie biegów firmy ZF. MAN Lion's City charakteryzuje się nowoczesnym wyglądem oraz ciekawym wystrojem wnętrza. Na początku 2009 roku dostarczono 4 szt. pojazdów wyposażonych w silnik MAN D2066 LUH 21 o pojemności 10 500 cm3, który spełnia normę Euro IV.
Więcej…