Urbino 8,6 ma długość 8,6 m i jest o piętnaście centymetrów węższy w porównaniu z innymi autobusami. Pojazdy mogą zabrać na pokład do 50 pasażerów i są wykorzystywane na liniach o mniejszym natężeniu ruchu pasażerskiego.
To niskopodłogowe pojazdy, klimatyzowane w całej przestrzeni pasażerskiej. Są w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów z wózkami dziecięcymi a także osób niepełnosprawnych z ograniczoną zdolnością poruszania się: stanowisko do mocowania wózków inwalidzkich naprzeciw szerokich, przestronnych drzwi oraz zewnętrzny i wewnętrzny przycisk sygnalizujący zamiar wsiadania lub wysiadania. Nowe autobusy wyposażone są też w elektroniczne wyświetlacze, które informują o numerze kursu na danej linii, a także w drzwi odskokowo uchylne, sterowane przez fotokomórkę.
Wzbogacony system monitoringu umożliwia nie tylko rejestrowanie obrazu w pojeździe, ale również na zewnątrz, przed autobusem. Kamera skierowana na trasę przejazdu to niezwykle przydatny element. Dzięki niej będzie można odtworzyć przebieg kolizji i wszelkich zdarzeń drogowych z udziałem autobusu.
Urbino 8,6 są wyposażone w najnowocześniejsze, ekologiczne silniki spełniające najbardziej rygorystyczną normę czystości spalin EEV. Zastosowano w nich system samogaszący w komorze silnika, który stanowi zabezpieczenie na wypadek pożaru. Na pokładzie dla wygody pasażerów zamontowano automat do sprzedaży biletów, a na fotelach specjalną, znaną już poznaniakom tkaninę, której wzór jest nawiązaniem do Euro 2012. Motywy, które stanowią jej deseń to piłki futbolowe i poznańskie koziołki.
To niskopodłogowe pojazdy, klimatyzowane w całej przestrzeni pasażerskiej. Są w pełni dostosowane do potrzeb pasażerów z wózkami dziecięcymi a także osób niepełnosprawnych z ograniczoną zdolnością poruszania się: stanowisko do mocowania wózków inwalidzkich naprzeciw szerokich, przestronnych drzwi oraz zewnętrzny i wewnętrzny przycisk sygnalizujący zamiar wsiadania lub wysiadania. Nowe autobusy wyposażone są też w elektroniczne wyświetlacze, które informują o numerze kursu na danej linii, a także w drzwi odskokowo uchylne, sterowane przez fotokomórkę.
Wzbogacony system monitoringu umożliwia nie tylko rejestrowanie obrazu w pojeździe, ale również na zewnątrz, przed autobusem. Kamera skierowana na trasę przejazdu to niezwykle przydatny element. Dzięki niej będzie można odtworzyć przebieg kolizji i wszelkich zdarzeń drogowych z udziałem autobusu.
Urbino 8,6 są wyposażone w najnowocześniejsze, ekologiczne silniki spełniające najbardziej rygorystyczną normę czystości spalin EEV. Zastosowano w nich system samogaszący w komorze silnika, który stanowi zabezpieczenie na wypadek pożaru. Na pokładzie dla wygody pasażerów zamontowano automat do sprzedaży biletów, a na fotelach specjalną, znaną już poznaniakom tkaninę, której wzór jest nawiązaniem do Euro 2012. Motywy, które stanowią jej deseń to piłki futbolowe i poznańskie koziołki.
Producent | Solaris |
Model | Urbino 8.6 Alpino |
Klasa pojemności | MIDI |
Długość [mm] | 8 600 |
Szerokość [mm] | 2 400 |
Wysokość [mm] | 3 050 |
Masa własna [kg] | 9 250 |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 14 400 |
Ilość osi | 2 |
Ilość i układ drzwi | 2 (1-2) |
Ilość miejsc siedzących | 13+1 |
Ilość miejsc stojących | 38 |
Wysokość podłogi [mm] | 320 (mierzona w świetle drzwi) |
Silnik | Cummins ISB6.7EV o pojemności 6.693 cm3 |
Norma Euro | EEV |
Układ silnika | rzędowy, stojący, 6 cylindrów |
Moc silnika [kW / KM] | 180,5/245 |
Skrzynia biegów | ZF 6AP1200B oraz VOITH 854.5 |