Solaris Urbino 18 jest przegubowym przedstawicielem rodziny autobusów Urbino. Jest to pojazd produkcji polskiej. Na całej długości, podobnie jak Solaris Urbino 12 jest autobusem niskopodłogowym. Jednostki napędowe w tych pojazdach to silniki MAN oraz DAF współpracujące ze skrzyniami biegów Voith lub ZF. Pierwsze wozy tego typu MPK Poznań zakupiło w roku 2001, w 2006 roku została zrealizowana dostawa 30 sztuk, w późniejszych latach firma zamówiła kolejne wozy tego typu. Wszystkie pojazdy od roku 2006 są wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej.
Producent |
Solaris |
Model |
Urbino 18 |
Klasa pojemności |
MEGA |
Długość [mm] |
18 000 |
Szerokość [mm] |
2 550 |
Wysokość [mm] |
2 850 / 3 100 z klimatyzacją |
Masa własna [kg] |
16 000 |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] |
28 000 |
Ilość osi |
3 |
Ilość i układ drzwi |
4 (2-2-2-2) |
Ilość miejsc siedzących |
40+1 |
Ilość miejsc stojących |
135 |
Wysokość podłogi [mm] |
320÷340 (mierzona w świetle drzwi) |
Silnik |
MAN D 2866 LOH 25 / MAN D 2866 LOH 27 / DAF PE 228 C o pojemności 9 186 cm3 |
Norma Euro |
EURO II / EURO III / Euro V |
Układ silnika |
rzędowy, stojący, 6 cylindrów |
Moc silnika [kW / KM] |
228 / 310; 231 / 314
|
Automatyczna skrzynia biegów |
ZF 5 HP 590; ZF 6 HP 592C; ZF 6 HP 594; oraz Voith D864.3E
|
Zużycie paliwa [l/100km] |
50,0 ÷ 56,0 |