Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / O MPK / Inwestycje / Infrastruktura / UE - zajezdnia Franowo
UE - zajezdnia Franowo
franowo-zajezdnia-przejazdy-probne6 sierpnia br. MPK Poznań Sp. z o.o., reprezentowane przez Prezesa Wojciecha Tulibackiego, podpisało w Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie umowę o dofinansowanie dla projektu „Budowa zajezdni tramwajowej Franowo w Poznaniu”. Projekt uzyska dofinansowanie w ramach Funduszu Spójności, działania 7.3 programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ). Koszty kwalifikowalne przedsięwzięcia to 258 609 058 zł. W ramach umowy o dofinansowanie Spółka pozyska dotację do 152 579 344,22 zł, co stanowi 59% kosztów kwalifikowanych.
Więcej…
franowo-projekt-03-sW Poznaniu powstaje właśnie zajezdnia, która "będzie zarządzać samą sobą"! System DMS (ang. Depot Management System), połączony z rozkładami jazdy, zdecyduje na który tor w zajezdni ma wjechać dany tramwaj, tak aby w odpowiednim czasie mógł wyjechać na poznańskie torowiska. To pierwsze tego typu rozwiązanie w Polsce.
Więcej…
budowa-zajezdni-franowo-30-kwietnia-mNa naszej powstającej zajezdni na Franowie od razu widać sylwetkę hali postojowej. Ma już wszystkie ściany, a wewnątrz trwa układanie następnych fragmentów torów, pojawiają się także kolejne naziemne konstrukcje. Do hali coraz wyraźniej zbliżają się nowe odcinki torów, szyn jest coraz więcej. Jeśli i szyny to musi być także sieć. Na wkopanie czekają już następne słupy trakcyjne. Nowości widać też na pętli tramwajowej, do której dotrą tramwaje z pasażerami. Nad torowiskiem powoli rozpina się sieć trakcyjna. Zobacz zdjęcia. Więcej…
budowa-zajezdni-franowo-mHala postojowa jest już w całości zadaszona i w dużym stopniu obudowana ścianami. Wewnątrz trwa układanie torowisk i wylewanie betonu. Budynek wydziału technicznego zyskał drugą kondygnację. W górę pną się także warsztaty, garaże dla pojazdów technicznych oraz główna tramwajowa hala naprawcza. Na Franowie, w cieniu wysokich dźwigów, powstaje największa i najnowocześniejsza zajezdnia tramwajowa w Polsce. Zobacz zdjęcia.
Więcej…
wmurowanie-aktu-erekcyjnego-franowo-m5 września 2011 to data, która na trwałe zapisze się w dziejach poznańskiej komunikacji miejskiej. Tego dnia o godz. 13 dokonano uroczystego wmurowania kamienia węgielnego pod fundamenty zajezdni tramwajowej na Franowie. Akt erekcyjny został podpisany przez Prezydenta Miasta Poznania Ryszarda Grobelnego, Wojciecha Tulibackiego – prezesa Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. jako Inwestora oraz przedstawicieli konsorcjum  budującego zajezdnię: Prezesa Zarządu ZUE S.A. Wiesława Nowaka oraz Jacka Faltynowicza – Prezesa Zarządu Elektrobudowa S.A. Zobacz zdjęcia.
Więcej…
franowo-projekt-03-s13 lipca 2011 to data, która na trwałe zapisze się w dziejach poznańskiej komunikacji. Dziś o godz. 12 w siedzibie Zarządu MPK Poznań Sp. z o.o. podpisana została umowa na budowę zajezdni tramwajowej na poznańskim Franowie.  W zajezdni, której obszar przekroczy powierzchnię wszystkich istniejących w Poznaniu zajezdni tramwajowych znajdzie się docelowo miejsce dla 150 pociągów. Będzie to najnowocześniejszy obiekt tego typu w  Polsce.
Więcej…
franowo-projekt-03-sPrzetarg na budowę nowej zajezdni tramwajowej na Franowie już się zakończył, a dziś finalizujemy przygotowania do zapewnienia gruntów  pod jej budowę. MPK Poznań Sp. z o.o. i PKP SA podpisały akt notarialny dotyczący gruntów na których powstanie nowy obiekt.
Więcej…
Dziś otwarto oferty w przetargu na budowę zajezdni tramwajowej na poznańskim Franowie. Każda z siedmiu ofert jest tańsza od przewidywanego przez MPK kosztorysu.
Więcej…
franowo-projekt-01-mMinisterstwo Rozwoju Regionalnego opublikowało aktualizację listy projektów kluczowych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, na której znalazł się projekt „Budowa zajezdni Franowo w Poznaniu”. Oznacza to, iż dla MPK Poznań zarezerwowana została kwota w wysokości 50,6 mln zł unijnego dofinansowania, które otrzyma pod warunkiem spełnienia wymogów formalno – merytorycznych. Rozpoczęły się już prace nad przygotowaniem całości dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku unijnego. Prace na terenie położonym między Kompanią Piwowarską S.A. a torami kolejowymi ruszyły w połowie lutego.
Więcej…
peron-7-01-mDużo pytań, które padły podczas wczorajszego czatu z Zarządem MPK Poznań Sp. z o.o., dotyczyło budowy peronu 7 oraz zajezdni na Franowie. O tym, jaki jest obecny status tych inwestycji, mówią w wywiadzie osoby z firmy Infrastruktura Euro Poznań 2012 Sp. z o.o. odpowiedzialne za koordynację powyższych projektów - Maciej Bulski i Gerard Masłowski.

 

Więcej…
2009-05-16-polska-glos-wielkopolski-mMPK rozstrzygnęło przetarg na wykonanie projektu zajezdni tramwajowej na Franowie. Ma ona mieć powierzchnię aż 17 hektarów, a więc o 5 hektarów więcej niż obecnie zajmują istniejące zajezdnie tramwajowe w Poznaniu. Więcej…
franowo-terenJest wstępna koncepcja, będzie szczegółowy projekt. Nowa zajezdnia zapewni miejsce dla 150 tramwajów. Obejmie obszar 17 hektarów czyli o 5 hektarów więcej niż zajmują wszystkie dotychczas istniejące zajezdnie tramwajowe. Na jej terenie trzeba będzie ułożyć ponad 330 zwrotnic (dla porównania – 439 jest w całym mieście) i prawie 13 kilometrów torów. 15 kwietnia br. poznańskie MPK podpisało umowę na wykonanie dokumentacji projektowej i uzyskanie pozwolenia na budowę.
Więcej…
zajezdnia-glogowskaZajezdnia tramwajowa na Franowie stanie do 2012 roku. Tak zapewnia MPK, które podpisało w piątek umowę na wykonanie projektu zajezdni.
Więcej…
104nZakończono przyjmowanie ofert na zaprojektowanie zajezdni tramwajowej na Franowie. W projekcie należało zaplanować tory, kanalizacje, a nawet określić wpływ projektu na środowisko.
W środowe przedpołudnie zakończono przyjmowanie ofert na opracowanie budowlane i wykonawcze Zajezdni Tramwajowej Franowo w Poznaniu.
Więcej…