Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / O MPK / Inwestycje / Infrastruktura / UE - zajezdnia Franowo / Unijne dofinansowanie na budowę zajezdni Franowo
franowo-projekt-01-mMinisterstwo Rozwoju Regionalnego opublikowało aktualizację listy projektów kluczowych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, na której znalazł się projekt „Budowa zajezdni Franowo w Poznaniu”. Oznacza to, iż dla MPK Poznań zarezerwowana została kwota w wysokości 50,6 mln zł unijnego dofinansowania, które otrzyma pod warunkiem spełnienia wymogów formalno – merytorycznych. Rozpoczęły się już prace nad przygotowaniem całości dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku unijnego. Prace na terenie położonym między Kompanią Piwowarską S.A. a torami kolejowymi ruszyły w połowie lutego.

"Musieliśmy wykorzystać moment przed rozpoczęciem okresu lęgowego ptaków. Gdybyśmy się spóźnili, musielibyśmy poczekać z wycinką drzew i krzewów aż do października" – mówi dyrektor infrastruktury technicznej Edward Leitgeber „Do końca lutego ścięliśmy ok. 4000 drzew i ponad 65 tysiąca m2 krzewów. W zamian, posadzimy 611 drzew oraz 30518 sztuk krzewów w samej zajezdni, w rejonie Nowego Miasta oraz wzdłuż trasy PST. Do połowy kwietnia teren zostanie całkowicie przygotowany pod rozpoczęcie inwestycji” – dodaje. 23 lutego MPK Poznań Sp. z o.o. ogłosiło przetarg na wyłonienie wykonawcy zajezdni. Poznamy go na początku kwietnia. Zgodnie z warunkami przetargu wykonawca od momentu podpisania umowy będzie miał 24 miesiące na zrealizowanie projektu.

Nowa zajezdnia zapewni miejsce dla 150 tramwajów. Obejmie obszar 17 hektarów czyli o 5 hektarów więcej niż zajmują wszystkie dotychczas istniejące zajezdnie tramwajowe. Na jej terenie trzeba będzie ułożyć ponad 330 zwrotnic (dla porównania – 439 jest w całym mieście) i prawie 13 kilometrów torów.

franowo-projekt-02-s
franowo-projekt-03-s
franowo-projekt-04-s
franowo-projekt-05-s
logotypy-dofinansowanie-tramino