Dziś otwarto oferty w przetargu na budowę zajezdni tramwajowej na poznańskim Franowie. Każda z siedmiu ofert jest tańsza od przewidywanego przez MPK kosztorysu.
- Kosztorys przygotowany przez MPK przewidywał, że zajezdnia będzie kosztowała 265 mln zł netto – mówi Wojciech Tulibacki. – Tymczasem każda z nadesłanych ofert jest tańsza od przewidywań. Najtańsza oferta wynosi 208 mln zł netto, a najdroższa – 239 mln zł.
Oferty zostały nadesłane głównie przez firmy polskie, w tym konsorcja z udziałem hiszpańskim, niemieckim i słowackim. Teraz komisja przetargowa będzie sprawdzać oferty pod kątem formalnym, a specjaliści z MPK oceniać je będą w aspekcie technicznym. Wiadomo jednak, że bez względu na to, która oferta okaże się najlepsza, i tak budowa zajezdni będzie tańsza niż planowaliśmy.
Kto będzie jej wykonawcą wiadomo będzie prawdopodobnie w maju.
- Kosztorys przygotowany przez MPK przewidywał, że zajezdnia będzie kosztowała 265 mln zł netto – mówi Wojciech Tulibacki. – Tymczasem każda z nadesłanych ofert jest tańsza od przewidywań. Najtańsza oferta wynosi 208 mln zł netto, a najdroższa – 239 mln zł.
Oferty zostały nadesłane głównie przez firmy polskie, w tym konsorcja z udziałem hiszpańskim, niemieckim i słowackim. Teraz komisja przetargowa będzie sprawdzać oferty pod kątem formalnym, a specjaliści z MPK oceniać je będą w aspekcie technicznym. Wiadomo jednak, że bez względu na to, która oferta okaże się najlepsza, i tak budowa zajezdni będzie tańsza niż planowaliśmy.
Kto będzie jej wykonawcą wiadomo będzie prawdopodobnie w maju.