Już w najbliższy weekend malowniczym szlakiem żelaznym na Malcie wyruszy nasza szalona ciuchcia, która od lat święci rekordy popularności. Dziś dzieci z przedszkola Figle migle towarzyszyły nam w pierwszym w tym roku, próbnym przejeździe. Zobacz zdjęcia. W najbliższą sobotę rozpoczynamy sezon Kolejki Parkowej Maltanka. Aż trudno uwierzyć, że w ciągu sezonu, już od kilku lat przewozi ona ponad 100 tysięcy pasażerów, którzy wybierają się na spotkanie z lwem czy słoniem do poznańskiego zwierzyńca. Wszyscy, którzy choć raz skorzystali z podróży kolejką zapamiętają do końca życia łoskot jej kół, kłęby pary i dźwięk gwizdka. Wszak nasza Maltanka to jedna z ostatnich w Polsce wąskotorówek.
27 grudnia świętowaliśmy z wszystkimi poznaniakami 97-lecie Powstania Wielkopolskiego. Dla upamiętnienia zwycięskiego wystąpienia przypięliśmy narodowe kokardy. Rozdawaliśmy je też naszym pasażerom z pokładu „Powstańczego tramwaju” – w tym roku był to Carl Weyer z 1905 roku. Akcję prowadzimy już od trzech lat z inicjatywy firmy Aquanet S.A. Z każdym rokiem jest nas więcej. W 2015 roku nasze zaproszenie do udziału w tej akcji jako stały nasz partner przyjęło też Wielkopolskie Muzeum Niepodlegości.
Z okazji 40-lecia eksploatacji wagonów typu 105N, w niedzielę 27 grudnia, na linię 4 wyjechały trzy dodatkowe, historyczne tramwaje: N+ND 602+456, 102N 1 oraz 105N+105N 82+81. Na pokładzie historycznych tramwajów konduktorzy KMPS prowadzili kwestę na rzecz Ratowania Starych Bimb oraz wręczali rozety upamiętniające rocznicę wybuchu Powstania Wielkopolskiego. W zajezdni Madalińskiego o godzinie 11:00 wykonane zostało pamiątkowe zdjęcie.
Czy rozglądają się Państwo uważnie w tramwaju czy autobusie? Zapewne w pośpiechu, bardzo wielu pasażerów nie dostrzegło nowych piktogramów na podłodze. Zamontowaliśmy je we wszystkich niskopodłogowych pojazdach, w miejscu przeznaczonym dla niepełnosprawnych pasażerów poruszających się na wózku inwalidzkim, a także dla rodziców podróżujących z dziecięcym wózkiem. Montaż tych oznaczeń powinniśmy zakończyć przed nadchodzącymi świętami. Nowe tramwaje i autobusy będą miały zamontowane takie piktogramy fabrycznie. Mamy nadzieję, że dzięki nim, nie będzie już żadnych wątpliwości gdzie ustawić wózek inwalidzki czy też wózek z dzieckiem.
Przetarg na dostawę wraz z serwisem gwarancyjnym tramwajów jednokierunkowych, niskopodłogowych, wieloczłonowych o długości od 28 do 32 m i szer. 2,35 – 2,40m, napędzanych silnikami prądu przemiennego, został ogłoszony 16 września. Wczoraj nastąpiło otwarcie ofert. Do przetargu stanęła jedna firma – Modertrans Poznań.
Kierowcy z poznańskiego MPK wystartowali w organizowanym po raz pierwszy Business Economy Challenge i wywalczyli tytuł Mistrzów Ekonomicznej Jazdy. Stanęli na najwyższym podium z wynikiem 3,44 litra/100 km, choć w swoim samochodzie… nie mieli wskaźnika bieżącego zużycia paliwa. Paliwo z kanistra - pod czujnym okiem komisji - zostało wlane do baku, a bak zaplombowany. Do przejechania - 236 kilometrów, w ustalonym limicie czasu. Wygrywa ten kto zużyje najmniej paliwa. Nasza ekipa to Przemek Kulczyński i Paweł Sztukiewicz. Rajd zaczęli od przepychania auta do linii startu, żeby zaoszczędzić tych kilka cennych kropel. Regulamin tego nie zabronił.
Tomasz Borowicz został najlepszym motorniczym MPK 2015! Choć pracuje na stanowisku motorniczego dopiero od roku, w klasyfikacji punktowej najlepiej przeszedł testy teoretyczne, obserwacje pracy na linii i zadania praktyczne, zorganizowane 3 października w zajezdni Franowo. Oprócz niego na podium stanęły dwie panie: Katarzyna Pierzyńska, która zdobyła drugie miejsce i Agata Zoran, plasująca się na trzecim miejscu. Kobieta została także ulubieńcem pasażerów. W głosowaniu na naszej stronie internetowej zwyciężyła Katarzyna Kniat. Serdecznie gratulujemy! Zobacz zdjęcia. Wśród mieszkańców, którzy oddali swoje głosy na ulubionego motorniczego wyłoniliśmy trójkę zwycięzców. Są to: - Iwona Anna Walczak - Łukasz Szymański - Dorota Cieślińska
30 sierpnia po raz ostatni na poznańskie torowiska tramwajowe wyjechał wypożyczony z MPK Kraków dwukierunkowy wagon generacji N o numerze taborowym 26. Niebieski wagon z 1954 roku, został sprowadzony do Poznania z okazji obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej. W ostatnią niedzielę wakacji, krakowski N, ponownie połączony został z odbudowanym wagonem doczepnym Carl Weyer z 1905 r., by po raz ostatni wyruszyć w kursy linii turystycznej 0.
Jubileuszowa parada - utworzona z różnych typów tramwajów i autobusów, tworzących na przestrzeni nasz park taborowy - ruszyła w samo południe z Mostu Teatralnego, przejeżdżając wzdłuż malowniczych zabudowań Dzielnicy Cesarskiej. Na czele korowodu pojazdów szła oczywiście Orkiestra Miasta Poznania przy MPK Poznań Sp. z o.o. i tramwaj konny prowadzony przez Prezydenta Miasta Poznania Jacka Jaśkowiaka i Prezesa Zarządu MPK Poznań Wojciecha Tulibackiego. Ulicą Fredry, Gwarną i Święty Marcin dotarła do Al. Marcinkowskiego, gdzie pozostał tramwaj konny. Mechaniczny korowód wyruszył dalej przez ul. Podgórną i most Św. Rocha, skąd trasą kórnicką dotarł do zajezdni Franowo. Zobacz zdjęcia.
Zwycięzcami II Edycji Konkursu „Wielkopolski Kierowca Zawodowy” zostali pracownicy MPK Poznań. Najlepszym „Wielkopolskim Kierowcą Zawodowym” w kat. C+E został Grzegorz Sulejewski, w kat. D zwyciężył Wojciech Klarzyński. Bardzo dobrze wypadli też Paweł Kukuła i Izabela Słomkowska.
Kiedyś krzesełka w tramwajach były drewniane, potem metalowe. Od kilkunastu lat stosujemy siedziska z tworzywa, wyściełane miękką tkaniną. Jakie możemy zastosować w przyszłości - podpowiadali nasi pasażerowie. Od 15 kwietnia, razem z poznańskim producentem siedzeń i foteli do pojazdów komunikacji, firmą Ster Sp. z o.o., testowaliśmy cztery różne modele krzesełek: - wersję tapicerowaną (45,5% głosów), - wersję tworzywową z tapicerowanym siedziskiem (17,3% głosów), - wersję tworzywową (17% głosów), - wersję tworzywową z matowym siedziskiem (19,4% głosów). Specjalnie oznaczone czerwone siedziska znalazły się w pięciu pojazdach, kursujących na linii 12. Użytkownicy mogli sprawdzać ich funkcjonalność przez miesiąc.
Nowa Siła Kuratorska to festiwal studentów Wiedzy o Teatrze Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – stanowi on ukoronowanie specjalizacji „Interdyscyplinarne projekty kuratorskie”. Edycję 2015 oraz tworzące ją projekty spajał wspólny idiom - KOMUNIKACJA - rozumiana na wiele sposobów: jako dialog, spotkanie, komunikacja międzypokoleniowa, miejska, intermedialna. W ramach obchodów 135-lecia poznańskiego systemu transportu zbiorowego, działania w sprawach komunikacji międzyludzkiej, przeniosły się do komunikacji... miejskiej.
Co jakiś czas współpracujemy z uczniami ze szkół, uczelni i innych placówek edukacyjnych. Tym razem, przy współpracy z Wyższą Szkołą Bankową i poznańskimi licealistami, powstał film, promujący pozytywne zachowania w komunikacji miejskiej. Autorzy nagrania przedstawiają swoją wersję najbardziej irytujących przyzwyczajeń współpasażerów i wskazują dla nich alternatywne rozwiązania. Zobacz film!
Kiedyś krzesełka w tramwajach były drewniane, potem metalowe. Od kilkunastu lat stosujemy siedziska z tworzywa, wyściełane miękką tkaniną. Jakie możemy zastosować w przyszłości - być może podpowiedzą nasi pasażerowie. Od dzisiaj, razem z producentem siedzeń i foteli do pojazdów komunikacji, poznańską firmą Ster Sp. z o.o., będziemy testować cztery różne modele krzesełek. Specjalnie oznaczone czerwone siedziska znajdą się w tramwajach Tramino o numerach taborowych 515, 516, 517, 518 i 519 – docelowo będą one kursować na linii 12. Każde z siedzeń oznaczyliśmy numerem, by można je było łatwo rozróżnić.
Orkiestra Miasta Poznania przy MPK Poznań świętuje w tym roku 60 lat swojego istnienia. W prezencie dla jubilatki ogłosiliśmy konkurs na jej logotyp. Zainteresowanie tym konkursem przeszło nasze oczekiwania. Otrzymaliśmy 61 projektów, z których najlepszym okazała się praca Pana Artura Reczki.
|
|