Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Kierowcy MPK - mistrzami ekonomicznej jazdy
05.10.2015
Stanęli na najwyższym podium z wynikiem 3,44 litra/100 km, choć w swoim samochodzie… nie mieli wskaźnika bieżącego zużycia paliwa.
Paliwo z kanistra - pod czujnym okiem komisji - zostało wlane do baku, a bak zaplombowany. Do przejechania - 236 kilometrów, w ustalonym limicie czasu. Wygrywa ten kto zużyje najmniej paliwa. Nasza ekipa to Przemek Kulczyński i Paweł Sztukiewicz. Rajd zaczęli od przepychania auta do linii startu, żeby zaoszczędzić tych kilka cennych kropel. Regulamin tego nie zabronił.
Rywalizacja była bardzo ostra. Do pierwszego Business Economy Challenge, który jest częścią projektu „Bezpieczne Drogi Poznania” stanęło 13 ekip. Wśród nich Urząd Miasta Poznania, Komenda Miejska Policji w Poznaniu, Skoda Centrum Poznań czy Autostrada Eksloatacja S.A. Różni uczestnicy i różne auta; takie marki jak: Porsche, Audi A4, Ford Connect, Skoda Rapid Spaceback.
Nasza MPK-owska ekipa miała Skodę Fabia, którą na co dzień jeździ Nadzór Ruchu MPK. Trasa rajdu wynosiła 236 km wiodąc przez autostrady, drogi szybkiego ruchu i drogi lokalne. Nasz pojazd przebył tę trasę w czasie 3 godziny i 30 minut zużywając 8,13 litra paliwa.
- Oj, było bardzo ciężko – mówi pilotujący przejazd Paweł Sztukiewicz – w aucie nie mieliśmy komputera i wszystko szło „na czuja”, uchem musieliśmy „usłyszeć” ile paliwa spala silnik, a stopą wyczuć, jak przycisnąć pedał, żeby zużycie było jak najmniejsze. No i presja czasu. Bo za każdą minutę przekroczenia czasu dodawane było zużycie paliwa.
Wręczenie nagród odbyło się w Interaktywnym Centrum Bezpieczeństwa SKODA Auto Lab przy ul. Głogowskiej w Poznaniu. Po części oficjalnej uczestnicy wraz z przedstawicielami partnerów zwiedzili Interaktywne Centrum Bezpieczeństwa gdzie mieli okazję skorzystać z symulatorów zderzeń, dachowania i czasu reakcji.
- Wynik rajdu dowodzi, że ci kierowcy, którzy najwięcej jeżdżą po Poznaniu są mistrzami ekonomicznej jazdy – skomentował po konkursie, Michał Zmitrowicz, oficer prasowy rajdu. – Kierowcy MPK mają bogate doświadczenie, potrafią słuchając pracy silnika, najwięcej wyciągnąć z maszyny. Byli ambitni i zaangażowani. I nie dość, że trasę rajdu przejechali najbardziej ekonomicznie, to zmieścili się w czasie. A nie wszystkim się to udało.