Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Pożegnanie z krakowską N'ką

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!
krakowska-nka-w-trojskladzie30 sierpnia po raz ostatni na poznańskie torowiska tramwajowe wyjechał wypożyczony z MPK Kraków dwukierunkowy wagon generacji N o numerze taborowym 26. Niebieski wagon z 1954 roku, został sprowadzony do Poznania z okazji obchodów 135-lecia komunikacji miejskiej. W ostatnią niedzielę wakacji, krakowski N, ponownie połączony został z odbudowanym wagonem doczepnym Carl Weyer z 1905 r., by po raz ostatni wyruszyć w kursy linii turystycznej 0.

Tramwaj ten posiada oryginalne wnętrze, kabiny motorniczego na dwóch końcach wagonu, duże przesuwane drzwi po obu stronach. Na szczególną uwagę zasługuje przenośne stanowisko konduktora. Podobne siedziska dla obsługi pociągu stosowano również w poznańskich bimbach. Jako że w swoim taborze posiadamy skład złożony z wagonu silnikowego i doczepnego N + ND, nasz cenny nabytek - wagon Carl Wayer - potrzebuje wagonu z silnikiem do którego będzie mógł być podczepiany, aby wozić pasażerów po ulicach Poznania. Choć krakowski pojazd silnikowy opuści nasze miasto, jest szansa aby przywrócić na tory poznański wagon tego typu. Wszystko w ramach kolejnej odsłony Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego!

Złożony przez Klub Miłośników Pojazdów Szynowych projekt odbudowy przedwojennego wagonu silnikowego Typu I z 1898 roku został pozytywnie zaopiniowany przez miejskie jednostki oraz rady osiedli. Był to jeden z pierwszych wagonów elektrycznych, których łącznie sprowadzono do Poznania 15 sztuk. Tramwaj posiadał 16 miejsc siedzących zlokalizowanych na bocznych ścianach wnętrza wagonu oraz 12 miejsc stojących na odkrytych platformach pomostów, gdzie pracował również motorniczy. Odbudowany wagon stanowić będzie nie lada atrakcję historyczną miasta. Pozwoli przybliżyć sposoby podróżowania naszych dziadków i pradziadków po poznańskich torowiskach. Dodatkowo, dzięki odbudowanemu w 2015 roku wagonowi doczepnemu Carl Weyer, możliwe będzie stworzenie historycznego składu wagonów sprzed I Wojny Światowej.

Głosowanie odbędzie się terminie od 1 do 12 października 2015 r. za pomocą formularza elektronicznego oraz w wyznaczonych punktach miasta, gdzie będzie można wypełnić specjalną ankietę. Każdy mieszkaniec Poznania, który ukończył 16 lat, będzie miał do dyspozycji 6 głosów do rozdysponowania na wszystkie kategorie. Ze względu na obszar oddziaływania, projekt zakwalifikowany został do projektów „ogólnomiejskich”.  Przeznaczono na nie w sumie 5 milionów złotych. Wyniki głosowania poznamy w listopadzie.

Bezpośredni link do projektu: https://budzet.um.poznan.pl/d/188