W 2002 r. podpisano z firmą Siemens umowę na dostawę 14 całkowicie niskopodłogowych przegubowców Combino o aluminiowej konstrukcji nadwozia. Były to wówczas najnowocześniejsze tramwaje na świecie. Nadeszły one do Poznania w latach 2003-2004.
Te pięcioczłonowe przegubowce posiadają długość 29,4 m, 57 miejsc siedzących dla pasażerów (+ 3 rozkładane), falowniki i 4 asynchroniczne silniki prądu przemiennego, każdy o mocy 100 kW.
Z uwagi na posiadanie 100% niskiej podłogi wagony te okazały się bardzo wygodne dla osób niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi.
Pochodzą one z tej samej serii co wozy Combino kursujące w Amsterdamie. Po ujawnieniu wady konstrukcyjnej w tramwajach wcześniej zakupionych w innych miastach świata, poznańskie wagony Combino zostały przez producenta zmodernizowane - część jeszcze przed wejściem do eksploatacji. Mimo początkowych problemów eksploatacyjnych należą do najbardziej niezawodnego taboru tramwajowego.
Te pięcioczłonowe przegubowce posiadają długość 29,4 m, 57 miejsc siedzących dla pasażerów (+ 3 rozkładane), falowniki i 4 asynchroniczne silniki prądu przemiennego, każdy o mocy 100 kW.
Z uwagi na posiadanie 100% niskiej podłogi wagony te okazały się bardzo wygodne dla osób niepełnosprawnych i z wózkami dziecięcymi.
Pochodzą one z tej samej serii co wozy Combino kursujące w Amsterdamie. Po ujawnieniu wady konstrukcyjnej w tramwajach wcześniej zakupionych w innych miastach świata, poznańskie wagony Combino zostały przez producenta zmodernizowane - część jeszcze przed wejściem do eksploatacji. Mimo początkowych problemów eksploatacyjnych należą do najbardziej niezawodnego taboru tramwajowego.