Do obsługi Poznańskiego Szybkiego Tramwaju władze miejskie postanowiły zakupić wagony niskopodłogowe ułatwiające korzystanie z komunikacji zbiorowej osobom niepełnosprawnym i z wózkami. Przetarg na ich dostawę wygrało w 1996 r. konsorcjum zakładów H. Cegielski Poznań i ČKD Tatra z Pragi z czeskimi wagonami przegubowymi Tatra RT6N1 posiadającymi około 60 % niskiej podłogi we wnętrzu. Pierwsze 5 z nich zbudowano w 1997 r., następne 5 w roku 1998. Te sześcioosiowe, trzyczłonowe przegubowce miały długość 26,3 m, 4 silniki o mocy 104 kW każdy, chopper i 46 miejsc siedzących.
W 1998 r. były to najnowocześniejsze wagony tramwajowe eksploatowane w Polsce. Jednak ze względu na niską jakość wykonania i usterki konstrukcyjne były one bardzo awaryjne. W latach 1998-1999 producent usuwał sukcesywnie wady konstrukcyjne wózków tych wagonów. Mimo problemów technicznych, po modernizacji, przegubowce te kursują do dnia dzisiejszego.
W 2011 zmodernizowano jeden z wagonów tego typu do wersji RT6-MF06 AC. Otrzymał on silniki prądu przemiennego, falowniki i modernizację wózków. W latach 2014-2015 w podobny sposób zmodernizowano pozostałe 9 Tatr. Wagony te stały się przez to bardziej niezawodne. W 2016 r. dokupiono następne zmodernizowane, używane wagony Tatra RT6-MF06 AC.
W 1998 r. były to najnowocześniejsze wagony tramwajowe eksploatowane w Polsce. Jednak ze względu na niską jakość wykonania i usterki konstrukcyjne były one bardzo awaryjne. W latach 1998-1999 producent usuwał sukcesywnie wady konstrukcyjne wózków tych wagonów. Mimo problemów technicznych, po modernizacji, przegubowce te kursują do dnia dzisiejszego.
W 2011 zmodernizowano jeden z wagonów tego typu do wersji RT6-MF06 AC. Otrzymał on silniki prądu przemiennego, falowniki i modernizację wózków. W latach 2014-2015 w podobny sposób zmodernizowano pozostałe 9 Tatr. Wagony te stały się przez to bardziej niezawodne. W 2016 r. dokupiono następne zmodernizowane, używane wagony Tatra RT6-MF06 AC.