Brak środków finansowych na zakup większej ilości nowego taboru spowodował podjęcie w 1996 r. decyzji o sprowadzeniu używanych wagonów tramwajowych z Düsseldorfu. Pierwsze z nich zostały wprowadzone do eksploatacji 30 stycznia następnego roku w związku z otwarciem Poznańskiego Szybkiego Tramwaju.
Ogółem w latach 1996-2011 sprowadzono z Niemiec partię 70 używanych trzyczłonowych przegubowców klasy GT8 wyprodukowanych w fabryce wagonów Düwag w Düsseldorfie w latach 1957-1969. Z tej liczby z Kolei Renu w Düsseldorfie otrzymano w latach 1996-2011 53 jednokierunkowe wozy typu GT8 (oznaczane także jako typ GT8D), a z Frankfurtu nad Menem w latach 2000-2002 – 11 jednokierunkowych typu N (oznaczanych także jako typu GT8F). Ponadto w 2005 r. przywieziono z Frankfurtu nad Menem 6 podobnych przegubowców typu O w wersji dwukierunkowej.
Jednokierunkowe przegubowce typu GT8 (GT8D) oraz N (GT8F) miały długość od 25,6 m do 26,3 m, od 57 do 64 miejsc siedzących (w zależności od wersji wozu), dwa silniki o mocy 95-115 kW każdy i nastawnik ręczny. Wszystkie kupione wagony były w dobrym tanie technicznym. Były one modernizowane w latach siedemdziesiątych. Posiadały między innymi przetwornice statyczne, odsprężynowanie wózków, automatyczną kontrolę działania napędów drzwi (z fotokomórką). Cechowała je duża niezawodność. Największą ich ilość eksploatowano w 2011 r. (46 szt.).
W 2005 r. przywieziono z Frankfurtu nad Menem 6 trzyczłonowych dwukierunkowych przegubowców typu O. Posiadają one kabiny motorniczego na obu końcach składu i po 4 drzwi po obu stronach wagonu (w tym pierwsze i ostatnie wąskie). Mają długość 26,1 m, 62 miejsca siedzące, dwa silniki o mocy 110 kW każdy i nastawnik ręczny. Okazały się one bardzo przydatne na trasach, na których w związku z robotami torowymi niemożliwy był dojazd do pętli.
Ogółem w latach 1996-2011 sprowadzono z Niemiec partię 70 używanych trzyczłonowych przegubowców klasy GT8 wyprodukowanych w fabryce wagonów Düwag w Düsseldorfie w latach 1957-1969. Z tej liczby z Kolei Renu w Düsseldorfie otrzymano w latach 1996-2011 53 jednokierunkowe wozy typu GT8 (oznaczane także jako typ GT8D), a z Frankfurtu nad Menem w latach 2000-2002 – 11 jednokierunkowych typu N (oznaczanych także jako typu GT8F). Ponadto w 2005 r. przywieziono z Frankfurtu nad Menem 6 podobnych przegubowców typu O w wersji dwukierunkowej.
Jednokierunkowe przegubowce typu GT8 (GT8D) oraz N (GT8F) miały długość od 25,6 m do 26,3 m, od 57 do 64 miejsc siedzących (w zależności od wersji wozu), dwa silniki o mocy 95-115 kW każdy i nastawnik ręczny. Wszystkie kupione wagony były w dobrym tanie technicznym. Były one modernizowane w latach siedemdziesiątych. Posiadały między innymi przetwornice statyczne, odsprężynowanie wózków, automatyczną kontrolę działania napędów drzwi (z fotokomórką). Cechowała je duża niezawodność. Największą ich ilość eksploatowano w 2011 r. (46 szt.).
W 2005 r. przywieziono z Frankfurtu nad Menem 6 trzyczłonowych dwukierunkowych przegubowców typu O. Posiadają one kabiny motorniczego na obu końcach składu i po 4 drzwi po obu stronach wagonu (w tym pierwsze i ostatnie wąskie). Mają długość 26,1 m, 62 miejsca siedzące, dwa silniki o mocy 110 kW każdy i nastawnik ręczny. Okazały się one bardzo przydatne na trasach, na których w związku z robotami torowymi niemożliwy był dojazd do pętli.