Trzecim typem autobusu z obniżoną podłogą w wejściach kupionym w ramach wielkiej dostawy z lat 1996-97 były jednoczłonowe, trzydrzwiowe, o długości 12 m i pojemności 102 pasażerów, Neoplany N4016 (32 szt. w latach 1996-1999). Zbudowała je firma Neoplan Polska z Bolechowa. Były to wozy niskopodłogowe, niewiele dłuższe od modelu N4009 , ale znacznie wygodniejsze dla pasażerów z racji trzecich drzwi i niskiej podłogi..Były to pierwsze pojazdy niskopodłogowe dostarczone na zajezdnię przy ulicy Warszawskiej. W 2014 roku skreślono ze stanu inwentarzowego ostatnie wozy tego typu.
Producent |
Neoplan |
Model |
N4016 |
Klasa pojemności |
MAXI |
Długość [mm] |
12 000 |
Szerokość [mm] |
2 500 |
Wysokość [mm] |
2 780 |
Masa własna [kg] |
10 800 |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] |
16 000 |
Ilość osi |
2 |
Ilość i układ drzwi |
3 (2-2-2) |
Ilość miejsc siedzących |
29+1 |
Ilość miejsc stojących |
73 |
Wysokość podłogi [mm] |
320 ÷ 625 (mierzona w świetle drzwi) |
Silnik |
DAF GS 160 M o pojemności 8 660 cm3 |
Norma Euro |
Euro II |
Układ silnika |
rzędowy, leżący, 6 cylindrów |
Moc silnika [kW / KM] |
160 / 218 |
Automatyczna skrzynia biegów |
Voith D851.3 |
Zużycie paliwa [l/100km] |
40,0 ÷ 44,8 |