Ostatnimi autobusami z obniżoną podłogą w wejściach otrzymanymi w ramach wielkiej dostawy z lat 1996-97 były 22 midibusy Neoplan N4009. Stacjonowały one w zajezdni przy ul. Warszawskiej.
Neoplan N4009 był najmniejszym autobusem miejskim z rodziny Neoplana. Był to pojazd dwudrzwiowy niskowejściowy, za drugimi drzwiami rozpoczynał się wznios podłogi. Dzięki niewielkiej długości był pojazdem zwrotnym i wykorzystywanym do obsługi małoobciążonych linii komunikacyjnych. Był produkowany przez firmę Neoplan Polska. Z ruchu liniowego w Poznaniu wozy tego typu wycofano w latach 2011-2012.
Neoplan N4009 był najmniejszym autobusem miejskim z rodziny Neoplana. Był to pojazd dwudrzwiowy niskowejściowy, za drugimi drzwiami rozpoczynał się wznios podłogi. Dzięki niewielkiej długości był pojazdem zwrotnym i wykorzystywanym do obsługi małoobciążonych linii komunikacyjnych. Był produkowany przez firmę Neoplan Polska. Z ruchu liniowego w Poznaniu wozy tego typu wycofano w latach 2011-2012.
Producent | Neoplan |
Model | N4009 |
Klasa pojemności | MIDI |
Długość [mm] | 8 960 |
Szerokość [mm] | 2 500 |
Wysokość [mm] | 2 780 |
Masa własna [kg] | 8 500 |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] | 12 800 |
Ilość osi | 2 |
Ilość i układ drzwi | 2 (1-2) |
Ilość miejsc siedzących | 23+1 |
Ilość miejsc stojących | 30 |
Wysokość podłogi [mm] | 320 (mierzona w świetle drzwi) |
Silnik | DAF NS 133 M o pojemności 6 218 cm3 |
Norma Euro | Euro II |
Układ silnika | rzędowy, stojący, 6 cylindrów |
Moc silnika [kW / KM] | 133 / 181 |
Automatyczna skrzynia biegów | Voith D851.3 |
Zużycie paliwa [l/100km] | 31,0 ÷ 34,7 |