Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / O MPK / Inwestycje / 37 autobusów Solaris Urbino 12 i 18 / Przetarg na 37 nowoczesnych autobusów
solaris-l-janowiczMPK prowadzi postępowanie przetargowe na 19 autobusów 12-metrowych oraz 18 w wersji przegubowej, które mają trafić do Poznania i zastąpić najstarsze i najbardziej wysłużone jednostki w naszej flocie. Ofertę przedstawiła jedna firma – Solaris Bus & Coach SA. (50.844.812,58 zł. brutto).  Kwota, którą przedstawił oferent przekracza założony przez MPK Poznań budżet na ten cel. Cena netto za autobus 12 metrowy to 934.662 zł a za autobus przegubowy 1.309.926 zł.

- Obecnie rozpatrujemy ofertę pod kątem formalnym i będziemy oczekiwać na złożenie wymaganej prawem dokumentacji – wyjaśnia Jerzy Zalwowski, Dyrektor Ekonomiczno-Finansowy. Po jej zweryfikowaniu, podejmiemy decyzję dotyczącą rozstrzygnięcia postępowania.

Decydującym czynnikiem w przetargu jest cena (60 procent). Za rozbudowane kryteria techniczne oferenci mogli uzyskać 30 procent punktów. Dodatkowo punktowane były warunki gwarancji (5 procent) i gotowość techniczna (5 procent). Ponadto dostawca będzie musiał przeszkolić minimum 20 pracowników MPK Poznań w zakresie obsługi i wszelkiego typu napraw.

Najnowsza generacja
Nowe pojazdy mają spełniać normę emisji spalin Euro 6. Dzięki niskiej podłodze z autobusów mogą korzystać osoby niepełnosprawne i opiekunowie z wózkami dziecięcymi.  Oferowane w przetargu Solarisy Urbino 12 i 18 mają być wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring oraz system zliczania pasażerów. Nad bezpieczeństwem podróżnych będzie też “czuwać” systemautomatycznego gaszenia pożaru w komorze silnika, a wymianę pasażerską przyspieszą odskokowo-przesuwne drzwi.

- Po stronie producenta będzie wyposażenie pojazdów w energooszczędne oświetlenie, komplet zewnętrznych tablic informacyjnych w technologii LED i wewnętrzne tablice informacyjne LCD - przypomina Marek Grzybowski, Dyrektor ds. Technicznych MPK Poznań Sp. z o.o. – To rozwiązania, które stanowią już u nas standard i powodują, że najważniejsze informacje są widoczne z daleka. Jednocześnie pozwalają obniżyć koszty eksploatacji. Nowością w tych autobusach ma być układ rekuperacji energii hamowania pozwalający na ograniczenie zużycia paliwa.