Spośród 21 autobusów elektrycznych, które zamówiło MPK Poznań, 15 to pojazdy przegubowe, czyli 18-metrowe. Wszystkie zostały już odebrane i są kierowane do obsługi linii nr 174. Natomiast do końca lutego przyszłego roku mają zakończyć się dostawy krótszych, 12-metrowych „elektryków”, które będą kursować na liniach nr 163 i 190.
Przypomnijmy, że pierwsze autobusy z napędem elektrycznym pojawiły się na ulicach Poznania pod koniec listopada br. Nieco wcześniej nastąpił odbiór ładowarek, które znajdują się w trzech lokalizacjach: na dworcach Os. Sobieskiego i Garbary oraz w zajezdni przy ulicy Warszawskiej.
Poznańskie autobusy elektryczne – niezwykle ciche i nowoczesne - spełniają najwyższe europejskie standardy w zakresie bezpieczeństwa.
Na zakup 15. elektrycznych autobusów przegubowych MPK Poznań uzyskało dofinansowanie w ramach projektu „Korekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie ronda Rataje”, realizowanego przez Miasto Poznań i finansowanego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.
Dotacja na 6 autobusów standardowej długości pochodzi z kolei z programu „System zielonych inwestycji - Część 2 - GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny”, finansowanego w ramach środków krajowych, których dysponentem jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Jednocześnie informujemy, że w ubiegłym tygodniu do MPK Poznań trafił również ostatni z zamówionych tramwajów Moderus Gamma. Tym samym, we flocie przedsiębiorstwa znajduje się 30 jednokierunkowych Moderusów Gamma i 20 – dwukierunkowych. Zakup tramwajów Moderus Gamma to jedno z zadań projektu „Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego" dofinansowanego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, Działanie 6.1 Rozwój transportu zbiorowego w miastach.