W zajezdni tramwajowej przy ul. Głogowskiej gości już pierwszy egzemplarz tramwaju Tramino firmy Solaris Bus & Coach, pomalowany w firmowe kolory MPK Poznań Sp. z o.o. Już niebawem podobnych pojazdów pojawi się coraz więcej.
Jan Firlik: Pierwszy egzemplarz Solaris Tramino z puli dostawy dla MPK Poznań Sp. z o.o. uzyskał zezwolenie na jazdy testowe bez pasażerów – mówi Jan Firlik, Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o. – dlatego można już zobaczyć go na poznańskich trasach. Zgodnie z umową zawartą przez naszą Spółkę z firmą Solaris Bus & Coach, powyższy tramwaj zostanie przekazany nam w czerwcu. I wtedy już na pewno będzie woził pasażerów. Następnie, począwszy od lipca, nasze przedsiębiorstwo będzie otrzymywać do użytku cztery sztuki Solaris Tramino miesięcznie.
Pierwszy egzemplarz Solaris Tramino, który pojawił się w Poznaniu w zeszłym roku był pojazdem prototypowym. Już wówczas było wiadomym, że tramwaje docelowo przeznaczone dla MPK Poznań Sp. z o.o. będą różniły się od wersji wczesnorozwojowej.
Jan Firlik: Różnice w stosunku do tego pierwszego prototypu są znaczące, szczególnie dla pasażerów – mówi Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o. Już na pierwszy rzut oka widać, że wagon jest inny - pomalowany został w żółto-zielone barwy MPK Poznań Sp. z o.o. Poza tym posiada znacznie szersze drzwi wejściowe - o 20 cm w stosunku do prototypu powiększone są drzwi podwójne, natomiast pojedyncze o 10 cm. Zamiast skośnych wykończeń boków wagonu zastosowano wykończenia proste, dlatego też tramwaj osadzony jest bliżej krawędzi peronu. Jednocześnie sprawia wrażenie szerszego od prototypu pomimo tego, że szerokość w stosunku do pierwszego egzemplarz została pozostawiona bez zmian. Zmianie uległy także siedzenia dla pasażerów. Zamiast plastikowych zastosowano wyściełane tkaniną zieloną w żółte kropki i z obowiązkowym logo naszej firmy. Samych miejsc siedzących jest trochę mniej, gdyż zdecydowaliśmy się na zmniejszenie ich ilości na rzecz szerszego przejścia. Dzięki temu zabiegowi, zyskaliśmy więcej miejsca dla pasażerów w przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Docelowo tramwaj będzie miał zainstalowane biletomaty do sprzedawania biletów oraz pełen monitoring wnętrza.
Obecnie Solaris Tramino przez media centralne uznany został za Mercedesa wśród tramwajów. Mam nadzieję, że na takie miano będzie zasługiwał. Bez dwóch zdań jest to na pewno najnowocześniejszy tramwaj w Poznaniu, a myślę, że nawet w Polsce.
Więcej zdjęć poznańskiego Tramino znajdziecie na naszym profilu na Facebooku pod adresem facebook.pl/mpkpoznan.
Jan Firlik: Pierwszy egzemplarz Solaris Tramino z puli dostawy dla MPK Poznań Sp. z o.o. uzyskał zezwolenie na jazdy testowe bez pasażerów – mówi Jan Firlik, Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o. – dlatego można już zobaczyć go na poznańskich trasach. Zgodnie z umową zawartą przez naszą Spółkę z firmą Solaris Bus & Coach, powyższy tramwaj zostanie przekazany nam w czerwcu. I wtedy już na pewno będzie woził pasażerów. Następnie, począwszy od lipca, nasze przedsiębiorstwo będzie otrzymywać do użytku cztery sztuki Solaris Tramino miesięcznie.
Pierwszy egzemplarz Solaris Tramino, który pojawił się w Poznaniu w zeszłym roku był pojazdem prototypowym. Już wówczas było wiadomym, że tramwaje docelowo przeznaczone dla MPK Poznań Sp. z o.o. będą różniły się od wersji wczesnorozwojowej.
Jan Firlik: Różnice w stosunku do tego pierwszego prototypu są znaczące, szczególnie dla pasażerów – mówi Dyrektor Przewozów Tramwajowych MPK Poznań Sp. z o.o. Już na pierwszy rzut oka widać, że wagon jest inny - pomalowany został w żółto-zielone barwy MPK Poznań Sp. z o.o. Poza tym posiada znacznie szersze drzwi wejściowe - o 20 cm w stosunku do prototypu powiększone są drzwi podwójne, natomiast pojedyncze o 10 cm. Zamiast skośnych wykończeń boków wagonu zastosowano wykończenia proste, dlatego też tramwaj osadzony jest bliżej krawędzi peronu. Jednocześnie sprawia wrażenie szerszego od prototypu pomimo tego, że szerokość w stosunku do pierwszego egzemplarz została pozostawiona bez zmian. Zmianie uległy także siedzenia dla pasażerów. Zamiast plastikowych zastosowano wyściełane tkaniną zieloną w żółte kropki i z obowiązkowym logo naszej firmy. Samych miejsc siedzących jest trochę mniej, gdyż zdecydowaliśmy się na zmniejszenie ich ilości na rzecz szerszego przejścia. Dzięki temu zabiegowi, zyskaliśmy więcej miejsca dla pasażerów w przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Docelowo tramwaj będzie miał zainstalowane biletomaty do sprzedawania biletów oraz pełen monitoring wnętrza.
Obecnie Solaris Tramino przez media centralne uznany został za Mercedesa wśród tramwajów. Mam nadzieję, że na takie miano będzie zasługiwał. Bez dwóch zdań jest to na pewno najnowocześniejszy tramwaj w Poznaniu, a myślę, że nawet w Polsce.
Więcej zdjęć poznańskiego Tramino znajdziecie na naszym profilu na Facebooku pod adresem facebook.pl/mpkpoznan.