Tramwaj Solaris Tramino dla Poznania mierzy blisko 32 metry, jest wagonem przegubowym, pięcioczłonowym i jednoprzestrzennym oraz niskopodłogowym. Oznacza to, że w jego wnętrzu na całej długości nie ma żadnych stopni.
Czworo drzwi podwójnych i dwoje drzwi pojedynczych zapewnia swobodną wymianę pasażerów. Szerokość drzwi podwójnych wynosi aż 1500 mm i jest największą, jaką można obecnie spotkać w oferowanych na rynku tramwajach. Z kolei minimalna szerokość przejścia wewnątrz wagonu to 750 mm.
Tramino może zabrać na pokład aż 229 pasażerów, w tym 48 na miejscach siedzących. Podróż w komfortowych warunkach zapewnia m.in. w pełni klimatyzowana przestrzeń pasażerska czy też wygodne siedzenia. Nowatorskim rozwiązaniem zastosowanym we wnętrzu tramwaju są specjalne szyny, do których zamocowano siedzenia. Dzięki temu możliwa jest ich szybka wymiana, dołożenie kolejnych lub zmiana ich ustawienia. Dużym udogodnieniem dla pasażerów Tramino jest też umieszczenie w każdym egzemplarzu pojazdu dwóch biletomatów.
W drugim członie Tramino znajduje się miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dodatkowo tramwaj wyposażony jest w specjalnie oznaczone miejsca siedzące dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz matek z dzieckiem.
Zamontowane wewnątrz pojazdu tablice informacji pasażerskiej pokazują kierunek trasy tramwaju, a system głosowy zapowiada najbliższe przystanki.
Zgodnie z poznańską tradycją, tramwaj ma na dachu dwie okrągłe tablice (z przodu i z tyłu) wyświetlające numer linii.
Wagon posiada oddzieloną od przedziału pasażerskiego kabinę motorniczego z niezależnym systemem wentylacji i klimatyzacji, co umożliwia stworzenie optymalnych dla prowadzącego tramwaj warunków pracy. Tradycyjny pulpit zastąpiono ekranami dotykowymi, za pomocą których motorniczy steruje tramwajem. Regulowany fotel oraz regulacja ekranów sterujących pozwalają dostosować miejsce do indywidualnych potrzeb motorniczego. Producent pomyślał również o lodówce, w której w upalne dni można przechowywać napoje chłodzące.
Pojazd napędzany jest czterema 4 silnikami asynchronicznymi firmy VEM o mocy 105 kW każdy.
Podstawowe parametry techniczne Solarisa Tramino dla MPK Poznań:
100% niskiej podłogi
Pięć członów
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i kabiny motorniczego
Liczba pasażerów: 229 osób
Szerokość: 2 400 mm
Szerokość drzwi jednoskrzydłowych: 750 mm
Szerokość drzwi dwuskrzydłowych: 1 500 mm
Minimalna szerokość przejście wewnątrz wagonu: 750 mm
Ilość wózków napędowych: 2
Ilość wózków tocznych: 1
Wysokość podłogi na główką szyny:
- w okolicach drzwi: 350 mm
- w strefach nad wózkami: 480 mm
- w pozostałych strefach: 350 mm
Średnica koła nowe/zużyte: 620mm/540mm
Czworo drzwi podwójnych i dwoje drzwi pojedynczych zapewnia swobodną wymianę pasażerów. Szerokość drzwi podwójnych wynosi aż 1500 mm i jest największą, jaką można obecnie spotkać w oferowanych na rynku tramwajach. Z kolei minimalna szerokość przejścia wewnątrz wagonu to 750 mm.
Tramino może zabrać na pokład aż 229 pasażerów, w tym 48 na miejscach siedzących. Podróż w komfortowych warunkach zapewnia m.in. w pełni klimatyzowana przestrzeń pasażerska czy też wygodne siedzenia. Nowatorskim rozwiązaniem zastosowanym we wnętrzu tramwaju są specjalne szyny, do których zamocowano siedzenia. Dzięki temu możliwa jest ich szybka wymiana, dołożenie kolejnych lub zmiana ich ustawienia. Dużym udogodnieniem dla pasażerów Tramino jest też umieszczenie w każdym egzemplarzu pojazdu dwóch biletomatów.
W drugim członie Tramino znajduje się miejsce dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dodatkowo tramwaj wyposażony jest w specjalnie oznaczone miejsca siedzące dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz matek z dzieckiem.
Zamontowane wewnątrz pojazdu tablice informacji pasażerskiej pokazują kierunek trasy tramwaju, a system głosowy zapowiada najbliższe przystanki.
Zgodnie z poznańską tradycją, tramwaj ma na dachu dwie okrągłe tablice (z przodu i z tyłu) wyświetlające numer linii.
Wagon posiada oddzieloną od przedziału pasażerskiego kabinę motorniczego z niezależnym systemem wentylacji i klimatyzacji, co umożliwia stworzenie optymalnych dla prowadzącego tramwaj warunków pracy. Tradycyjny pulpit zastąpiono ekranami dotykowymi, za pomocą których motorniczy steruje tramwajem. Regulowany fotel oraz regulacja ekranów sterujących pozwalają dostosować miejsce do indywidualnych potrzeb motorniczego. Producent pomyślał również o lodówce, w której w upalne dni można przechowywać napoje chłodzące.
Pojazd napędzany jest czterema 4 silnikami asynchronicznymi firmy VEM o mocy 105 kW każdy.
Podstawowe parametry techniczne Solarisa Tramino dla MPK Poznań:
100% niskiej podłogi
Pięć członów
Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej i kabiny motorniczego
Liczba pasażerów: 229 osób
Szerokość: 2 400 mm
Szerokość drzwi jednoskrzydłowych: 750 mm
Szerokość drzwi dwuskrzydłowych: 1 500 mm
Minimalna szerokość przejście wewnątrz wagonu: 750 mm
Ilość wózków napędowych: 2
Ilość wózków tocznych: 1
Wysokość podłogi na główką szyny:
- w okolicach drzwi: 350 mm
- w strefach nad wózkami: 480 mm
- w pozostałych strefach: 350 mm
Średnica koła nowe/zużyte: 620mm/540mm