Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Remont PST: Trwają prace na torze prowadzącym w kierunku Piątkowa

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

prace realizowane przez pracownikow porr na trasie poznanskiego szybkiego tramwaju 2Z początkiem sierpnia, firma PORR SA rozpoczęła kompleksową modernizację trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku pomiędzy ulicą Roosevelta a przystankiem Słowiańska. Postępy prac są już bardzo widoczne.

Tor pierwszy, prowadzący w kierunku os. Jana III Sobieskiego, został już zdemontowany: usunięto szyny, podkłady i podsypkę tłuczniową, która – po oczyszczeniu - zostanie ponownie wykorzystana na nowym torowisku. Koryto balastowe jest obecnie czyszczone i przygotowywane do nałożenia izolacji. Trwa również – poza obiektem – przygotowywanie elementów podtorza. Natomiast tor prowadzący w kierunku centrum wykorzystywany jest technologicznie – poruszają się po nim maszyny wykorzystywane podczas prac rozbiórkowych i budowlanych. Później sytuacja się odwróci: nowy, wybudowany już tor, będzie wykorzystywany technologicznie, natomiast prace będą realizowane na torze prowadzącym w kierunku centrum. Na koniec zostanie wymieniony rozjazd znajdujący się przy ul. Roosevelta.

prace realizowane przez pracownikow porr na trasie poznanskiego szybkiego tramwaju 3Na trasie zostaną wykorzystane nowatorskie rozwiązania. Na łukach, gdzie dotychczas były podkłady drewniane, zamontowane zostaną podkłady z tworzywa sztucznego, a na odcinkach prostych podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania. Koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską zostaną wyłożone matami wibroizolacyjnymi, co będzie skutkowało lepszym zabezpieczeniem obiektów.

Realizację całości prac na odcinku Roosevelta-Słowiańska przewidziano na maksymalnie 6 miesięcy od podpisania umowy, które miało miejsce na początku lipca.

Natomiast we wtorek, 23 sierpnia, przekazano plac budowy na odcinku PST pomiędzy przystankiem Słowiańska a Szymanowskiego - tutaj prace zlecone przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu prowadzić będzie konsorcjum firm NDI Energy Sp. z o.o. i NDI S.A.

Zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, roboty rozpoczną się od miejsca, w którym swój zakres kończy firma PORR S.A. i prowadzone będą w kierunku przystanku Słowiańska. Wykonawca rozpocznie prace od robót rozbiórkowych, które będzie wykonywał jednocześnie na obydwóch torach. Wykonanie robót do przystanku Słowiańska w pierwszej kolejności umożliwi przywrócenie ruchu tramwajowego na tym odcinku trasy PST.

Dalej roboty kontynuowane będą na odcinku od Słowiańskiej aż do Szymanowskiego. Na całym tym odcinku kompleksowo wymienione zostanie torowisko. Miejsce wysłużonych szyn i podkładów zajmą nowe, a do przygotowania podsypki tłuczniowej - zarówno w torach zasadniczych jak i odstawczych - wykorzystany zostanie istniejący tłuczeń po uprzednim jego oczyszczeniu. Przed każdym przystankiem na długości ok. 40 m konstrukcja podsypkowa ustąpi miejsca prefabrykowanym lub wylewanym płytom betonowym. Ma to umożliwić montaż rozjazdów nakładkowych. Tak przygotowane miejsce wykorzystane będzie m.in. dla potrzeb uruchomienia komunikacji tramwajowej do przystanku Słowiańska. Zmienione zostaną krawędzie peronowe przystanków. Te które obecnie są w wielu miejscach zniszczone, zastąpią płyty peronowe ryflowane z linią i pasem ostrzegawczym.

Całość prac na odcinku od Słowiańskiej do Szymanowskiego ma się zakończyć w terminie 10 miesięcy od podpisania umowy z wykonawcą.

prace realizowane przez pracownikow porr na trasie poznanskiego szybkiego tramwaju 1Nowe torowisko pozwoli na przywrócenie pierwotnych parametrów eksploatacyjnych trasy, pozwalających na przejazd tramwajów nawet z odcinkową prędkością 70 km/h. Dzięki modernizacji poprawi się komfort podróżowania, a także – z uwagi na ograniczenie hałasu – jakość życia osób mieszkających w bezpośrednim sąsiedztwie PST.