Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Umowa na remont fragmentu trasy PST podpisana

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

podpisanie umowy na remont trasy pstMPK Poznań Sp. z o.o. oraz firma PORR SA podpisały umowę na remont trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju na odcinku od ulicy Roosevelta do przystanku Słowiańska. Zakres przedsięwzięcia obejmuje kompleksową modernizację torowiska, a więc przede wszystkim wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej.

- Po ponad 25 latach intensywnej eksploatacji te prace są konieczne. Wydłużą o dalsze kilkadziesiąt lat możliwość korzystania z trasy i poprawią komfort realizowanych po niej przejazdów - mówi Krzysztof Dostatni, prezes Zarządu MPK Poznań.

W pierwszej kolejności wykonawca skompletuje niezbędną dokumentację i pozwolenia, aby następnie móc przystąpić do prac w terenie. Rozpoczną się one w połowie wakacji i potrwają maksymalnie sześć miesięcy.

- Wykorzystanych zostanie wiele nowatorskich, niestosowanych wcześniej na poznańskich torowiskach rozwiązań. Na łukach, tam gdzie dotychczas były podkłady drewniane, zamontowane zostaną podkłady z tworzywa sztucznego, a na odcinkach prostych podkłady betonowe z tzw. zelówkami z poliuretanu. Te rozwiązania pozwolą wydłużyć żywotność trasy i ograniczą drgania – mówi Marek Grzybowski, wiceprezes Zarządu ds. Technicznych MPK Poznań. – Nową izolację uzyskają koryta balastowe na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską. Zostaną one również wyłożone matami wibroizolacyjnymi, co będzie skutkowało lepszym zabezpieczeniem obiektów.

- PORR SA jako wykonawca modernizacji trasy PST ma świadomość, że stanowi ona kręgosłup komunikacyjny Poznania. Dlatego kluczowym wyzwaniem będzie sprawna organizacja pracy w celu dotrzymania zakładanych terminów, tak aby mieszkańcy stolicy Wielkopolski mogli jak najszybciej ponownie korzystać z tego efektywnego środka transportu. Równocześnie ten kontrakt ma dla nas wymiar symboliczny. PORR jest od ponad dekady znaczącym wykonawcą na rynku inwestycji kolejowych w Polsce, natomiast ten projekt jest pierwszym realizowanym przez nas dla branży tramwajowej. Jesteśmy przekonani, że będzie on nie tylko okazją do poszerzenia naszych doświadczeń, ale pozwoli nam też wejść w nowy, perspektywiczny obszar inwestycyjny – mówi Siegfried Weindok, członek zarządu, dyrektor Pionu Kolei w PORR SA.

MPK Poznań przeprowadza przetarg w ramach umowy powierzenia realizowanej z Zarządem Transportu Miejskiego. Organizację komunikacji zastępczej na czas zamknięcia trasy PST przygotowuje ZTM, który również - z racji innego źródła finansowania - prowadzi postępowanie przetargowe na remont PST na odcinku od przystanku Słowiańska do Szymanowskiego.