Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Zarząd Transportu Miejskiego: Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 kwietnia 2022

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

rondo rataje - widok na dworzec autobusowyZ powodzeniem przeprowadzono prace wykończeniowe nawierzchni ulicy Krzywoustego (od mostu Królowej Jadwigi do ronda Rataje). Dzięki temu na trasie tramwajowej do ronda Rataje będzie można zwiększyć liczbę linii - od 1 kwietnia przez rondo do Franowa pojedzie oczekiwany przez pasażerów tramwaj nr 18. Tego dnia zostaną wprowadzone także inne zmiany w sieci tramwajowej, wynikające ze zmian w rejonie ronda Rataje – informuje Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.

- Kończymy kolejną, ważną inwestycję w naszym mieście. Kierowcy mogą już korzystać z wszystkich pasów na drogach dojazdowych oraz na samym rondzie. Priorytetem jest jednak komunikacja publiczna, dlatego całe przebudowane torowisko tramwajowe udostępniliśmy już w grudniu. Stopniowo oddajemy do użytku również wygodne chodniki i drogi rowerowe. Nie zabraknie oczywiście także nowych nasadzeń zieleni - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

Obecnie od węzła AWF do ronda Rataje z powodów technologicznych i bezpieczeństwa można uruchomić wyłącznie dwie linie tramwajowe. Dzięki zakończonym w weekend pracom wykończeniowym nawierzchni jezdni, będzie można przygotować ten odcinek na większą liczbę linii oraz udostępnić przystanki w ciągu ulicy Krzywoustego. Już w przyszłym tygodniu (1 kwietnia br.) do kursujących tą trasą "szóstki" i "dwunastki" będzie mogła dołączyć oczekiwana przez pasażerów "osiemnastka". Tramwaj będzie kursował do pętli na Franowie – podaje ZTM.

W piątek, 1 kwietnia br., mieszkańcy Rataj i Starołęki zyskają także linię 4, która wróci na trasę z pętli Połabska przez Winogrady, centrum, Śródkę i rondo Rataje do pętli Starołęka PKM.

- "Czwórka" będzie (obok linii 12 i 17) trzecią linią na pętli Starołęka PKM, a linia 9 zostanie skrócona do pętli Starołęka Mała. Powrót linii nr 4 sprawi także, że obecnie dojeżdżająca na Połabską "dziesiątka" będzie przekierowana na docelową trasę na Naramowice. Od 1 kwietnia br. przystankiem końcowym dla tramwaju linii 10 kursującego z Dębca będzie przystanek Lechicka/Naramowicka, a po otwarciu całego I odcinka trasy na Naramowice - przystanek Błażeja. Trzeba pamiętać, że  to wciąż plac budowy, dlatego obecnie, ze względów technologicznych oraz bezpieczeństwa można tam uruchomić tylko jedną linię. Z powyższych względów od 1 kwietnia br. będzie tam kursował tramwaj nr 10, natomiast obsługująca to połączenie "trójka" zostanie zawieszona – informuje ZTM.

Organizator transportu publicznego wyjaśnia także, że na poznańskie torowiska powróci linia 2. "Dwójka" ponownie umożliwi dojazd z Ogrodów do Dębca PKM, ale z uwagi na prowadzoną modernizację centrum Poznania będzie kursować zmienioną trasą przez Głogowską, Hetmańską i 28 Czerwca 1956 r. Wraz ze wznowieniem kursowania linii nr 2 zawieszona zostanie linia nr 39.

Od 1 kwietnia do pętli Unii Lubelskiej znów będzie kursował tramwaj linii nr 11. Jego trasa zostanie wydłużona (w porównaniu do dzisiejszego przebiegu do Dębca PKM), a jednocześnie skrócona zostanie trasa "trzynastki": Tramwaje linii 13 od 1 kwietnia br. będą kursować z Junikowa do centrum z końcówką na placu Wielkopolskim.

Nie zmienią się trasy tramwajów kursujących na liniach nr 1, 5, 6, 7, 8, 12, 14, 15, 16 i 17.

Szczegółowy opis obowiązujących od 1 kwietnia 2022 roku tras linii tramwajowych dostępny jest na stronie internetowej ZTM w Poznaniu

Warto przeczytać: Przebudowa ronda Rataje dobiega końca

Zdjęcie: UMP