Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Na tablicach na przystankach pojawiają się informacje o utrudnieniach dla danego kursu i ich przyczynie

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

tablica informacji pasazerskiej na przystanku stadion miejskiNa tablicach informacji pasażerskiej (TIP) znajdujących się na części przystanków będzie wyświetlana nie tylko informacja za ile minut przyjedzie tramwaj lub autobus i czy będzie to pojazd niskopodłogowy. Kiedy pojawią się problemy utrudniające dojazd pojazdu na przystanek, pasażer zobaczy taką informację obok kierunku dla danego kursu.

Aktualna sytuacja na drogach, korki lub chwilowe utrudnienia mają duży wpływ na bieżące funkcjonowanie transportu publicznego i punktualność tramwajów oraz autobusów. Czasami z pozoru mało istotne zdarzenie, jak np. nieprawidłowe zaparkowanie samochodu, który blokuje możliwość przejazdu, może czasowo zdezorganizować funkcjonowanie komunikacji. Są to sytuacje nagłe i niezależne od prowadzących pojazdy, ale powodujące uzasadnione zniecierpliwienie czekających na przystankach innej części miasta pasażerów. Widzą oni minutowy czas przyjazdu, który jednak nie maleje z upływem czasu oczekiwania.

Dzięki wdrożeniu przez Zarząd Transportu Miejskiego przy współpracy MPK Poznań nowego rozwiązania, będzie można wyświetlać informacje, z których pasażer dowie się, że kurs, na który oczekuje został unieruchomiony lub utknął w korku i może nie zostać zrealizowany w czasie, który podawany jest na tablicy. Jeśli tramwaj lub autobus zatrzyma się na minimum 5 minut, prowadzący pojazd – w zależności od powodu przestoju – będzie mógł rozesłać na wszystkie TIP znajdujące się na trasie danej linii informację o powodzie przestoju: „Wstrzymanie ruchu” lub „Korki uliczne”. Kiedy przyczyna przestoju zniknie, a pojazd zacznie się przemieszczać, dodatkowa informacja o kursie zostanie automatycznie usunięta z tablic na przystankach.

- Informacja o niezależnych od organizatora lub przewoźnika problemach na trasie może być bardzo istotna dla pasażera. Pojawienie się informacji o utrudnieniach oznaczać będzie, że przyjazd kursu, na który oczekuje, w podanym na tablicy czasie jest niepewny. Dzięki temu, zamiast czekać nie wiedząc kiedy pojazd nadjedzie, pasażer będzie mógł podjąć decyzję o wyborze alternatywnej trasy dojazdu do celu – wyjaśnia Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu.

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego