Komunikaty
12.10.2022
Na tablicach informacji pasażerskiej (TIP) znajdujących się na części przystanków będzie wyświetlana nie tylko informacja za ile minut przyjedzie tramwaj lub autobus i czy będzie to pojazd niskopodłogowy. Kiedy pojawią się problemy utrudniające dojazd pojazdu na przystanek, pasażer zobaczy taką informację obok kierunku dla danego kursu.
Aktualna sytuacja na drogach, korki lub chwilowe utrudnienia mają duży wpływ na bieżące funkcjonowanie transportu publicznego i punktualność tramwajów oraz autobusów. Czasami z pozoru mało istotne zdarzenie, jak np. nieprawidłowe zaparkowanie samochodu, który blokuje możliwość przejazdu, może czasowo zdezorganizować funkcjonowanie komunikacji. Są to sytuacje nagłe i niezależne od prowadzących pojazdy, ale powodujące uzasadnione zniecierpliwienie czekających na przystankach innej części miasta pasażerów. Widzą oni minutowy czas przyjazdu, który jednak nie maleje z upływem czasu oczekiwania.
Dzięki wdrożeniu przez Zarząd Transportu Miejskiego przy współpracy MPK Poznań nowego rozwiązania, będzie można wyświetlać informacje, z których pasażer dowie się, że kurs, na który oczekuje został unieruchomiony lub utknął w korku i może nie zostać zrealizowany w czasie, który podawany jest na tablicy. Jeśli tramwaj lub autobus zatrzyma się na minimum 5 minut, prowadzący pojazd – w zależności od powodu przestoju – będzie mógł rozesłać na wszystkie TIP znajdujące się na trasie danej linii informację o powodzie przestoju: „Wstrzymanie ruchu” lub „Korki uliczne”. Kiedy przyczyna przestoju zniknie, a pojazd zacznie się przemieszczać, dodatkowa informacja o kursie zostanie automatycznie usunięta z tablic na przystankach.
- Informacja o niezależnych od organizatora lub przewoźnika problemach na trasie może być bardzo istotna dla pasażera. Pojawienie się informacji o utrudnieniach oznaczać będzie, że przyjazd kursu, na który oczekuje, w podanym na tablicy czasie jest niepewny. Dzięki temu, zamiast czekać nie wiedząc kiedy pojazd nadjedzie, pasażer będzie mógł podjąć decyzję o wyborze alternatywnej trasy dojazdu do celu – wyjaśnia Wojciech Miechowicz, zastępca dyrektora ZTM w Poznaniu.
Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego