Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Poznańskie Inwestycje Miejskie: Testy techniczne na trasie tramwajowej na Naramowice

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

test torowiska na naramowice z uzyciem ciagnika szynowegoCzęścią trasy tramwajowej na Naramowice poruszają się już pojazdy techniczne: pomiędzy pętlą Wilczak a ul. Włodarską od 28 czerwca prowadzone są testy. Jeszcze tego lata tramwaj po raz pierwszy przewiezie na tym odcinku pasażerów. Cała trasa na Naramowice, czyli do ul. Błażeja, będzie gotowa w przyszłym roku – informuje spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie.

- Krok po kroku zbliżamy się do uruchomienia pierwszej części trasy tramwajowej na Naramowice. Jej zasadnicze elementy - torowisko, słupy trakcyjne - są gotowe. Przed nami jeszcze testowe przejazdy tramwajowe. Po zakończeniu tych działań i formalnej procedurze odbioru wybudowanego odcinka, pasażerowie będą mogli korzystać z tramwaju jadącego po nowej trasie od pętli Wilczak do ul. Włodarskiej - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania.

- Trudno sobie wyobrazić tramwaj bez prądu, dlatego ostatnie dni upłynęły nam pod znakiem weryfikacji i pomiarów w zakresie zasilania. Sprawdzamy m.in. czy stacja prostownikowa działa prawidłowo. Powstałym torowiskiem przejechały także pierwsze pojazdy techniczne. Następnym krokiem będzie przejazd poznańskimi tramwajami, głównie dwukierunkowymi - mówi Grzegorz Bubula, wiceprezes zarządu PIM.

Testy prowadzone są z udziałem pracowników Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w Poznaniu, które to docelowo będzie eksploatować nową trasę. Układ torowy sprawdzony został przez pojazdy techniczne z floty poznańskiego MPK. Takie przejazdy pozwoliły sprawdzić torowisko bez wykorzystana sieci trakcyjnej, na której równolegle trwają próby i testy zasilania.

Trasa tramwajowa na odcinku pomiędzy pętlą Wilczak a ul. Lechicką wybudowana została wzdłuż ul. Naramowickiej, po jej zachodniej stronie. Większość torowiska pokrywa rozchodnik - odporna na suszę, wytrzymała roślina. Trwają ostatnie prace wykończeniowe związane z montażem małej architektury, takiej jak ławki w miejscach wypoczynku i kosze na śmieci. Stanęły również wiaty przystankowe.

Tramwaj zatrzymywał się będzie przy pętli Wilczak, następnie na nowym przystanku przy ul. Serbskiej, a dalej przy ul. Włodarskiej, która będzie tymczasowym końcem trasy do momentu uruchomienia całości do ul. Błażeja na Naramowicach.  

Jak informuje PIM, postęp prac pozwala także na ponowne uruchomienie południowej jezdni ul. Serbskiej na wysokości skrzyżowania z ul. Naramowicką, gdzie powstały już przejazdy tramwajowe.  Od nocy z 2 na 3 lipca (z piątku na sobotę) ruch od strony mostu Lecha prowadzony będzie tak jak dotychczas jezdnią północną, natomiast od ronda Solidarności - jednym pasem południowej. Tym samym przejezdne będą obie jezdnie ul. Serbskiej (po jednym pasie). Ze względu na trwające prace, na skrzyżowaniu dostępne będą tylko manewry skrętu w prawo. Nie będą więc możliwe przejazdy na wprost ul. Naramowicką w relacji północ-południe ani lewoskręty. W dalszym ciągu przejazd ul. Naramowicką między Wilczakiem a ul. Serbską możliwy jednokierunkowo w stronę ul. Serbskiej. Dojazd do posesji przy ul. Naramowickiej 31-47 (Ataner) możliwy od skrzyżowania ul. Słowiańskiej i Wilczak lub od ronda Solidarności przez ul. Naramowicką.

Źródło: Poznańskie Inwestycje Miejskie