Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / MPK w Poznańskiej Radzie Transportu Aglomeracyjnego

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

autobusy mpk poznan i kombus kornikPoznańska Rada Transportu Aglomeracyjnego (PRTA) rozpoczęła działalność. W jej skład wchodzą przedstawiciele przewoźników, w tym MPK Poznań, samorządów lokalnych, środowisk naukowych, organizacji społecznych itd., którzy będą przekazywać swoje uwagi i rekomendacje odnośnie proponowanych przez ZTM rozwiązań w komunikacji zbiorowej.

- Powstanie Rady zostało zainicjowane przez pracowników Zarządu Transportu Miejskiego, którzy zarazili mnie tym pomysłem, równocześnie proponując objęcie obowiązków moderatora - mówi dr Hubert Igliński, specjalizujący się w transporcie niskoemisyjnym i logistyce miejskiej. - Rada skupia szerokie grono osób, którym na sercu leży dobro współmieszkańców oraz troska o rozwój i jak najwyższą jakość transportu, zwłaszcza zbiorowego i współdzielonego. Naszym podstawowym celem jest, aby w toku dyskusji identyfikować obszary, gdzie transport publiczny niedomaga i aby na drodze konsensusu wykuwać rekomendacje zmian i usprawnień.

Pomysł utworzenia PRTA został przedstawiony w połowie roku, podczas posiedzenia Komisji Transportu i Polityki Mieszkaniowej Rady Miasta Poznania. Już wówczas dyrektor ZTM wyjaśniał, że Rada nie ma zastępować konsultacji społecznych, ale konfrontować różne opinie i wypracowywać kompromisy: - Będzie głosem doradczym i - na co liczymy - ułatwi podejmowanie optymalnych dla pasażera decyzji - wyjaśnia Jan Gosiewski.

Tworząc założenia Rady, ZTM opierał się na działającej od ponad 2 lat Radzie Warszawskiego Transportu Publicznego.

Poznańska Rada ma dwa razy w roku organizować otwarte spotkania, podczas których będzie można m.in. zapoznać się z jej rekomendacjami, opiniami ekspertów, wziąć udział w dyskusji, zgłosić własne propozycje usprawnień (organizacyjnych, przewozowych, handlowych, taryfowych, czy infrastrukturalnych) w zakresie komunikacji zbiorowej.

Spółkę MPK Poznań w Poznańskiej Radzie Transportu Aglomeracyjnego reprezentuje Krzysztof Dostatni, wiceprezes Zarządu ds. operacyjnych.

Warto przeczytać: Inauguracja Poznańskiej Rady Transportu Publicznego