Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Nowa pętla tramwajowo-autobusowa gotowa na przyjęcie pasażerów

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

petla przy ulicy unii lubelskiej - widok z lotu ptaka- Pięć miesięcy przed zakładanym terminem pierwsze tramwaje dowiozą pasażerów do nowej pętli przy ul. Unii Lubelskiej. Nowa linia tramwajowa zapewni mieszkańcom tego rejonu Poznania możliwość sprawnego dojazdu komunikacją miejską do centrum miasta. Liczymy, że dzięki temu osoby korzystające głównie z samochodu, częściej wybierać będą transport zbiorowy - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. Nowy odcinek trasy tramwajowej zostanie otwarty 1 września.

-  Do tej pory mieszkańcy osiedli przy ul. Falistej i Unii Lubelskiej do najbliższego przystanku tramwajowego mieli około kilometra. Dzięki inwestycji pobliskie osiedla zostaną lepiej skomunikowane z resztą miasta, a z transportu zbiorowego będzie mogło korzystać więcej osób. Szczególnie skorzystają na tym mieszkańcy południowego Poznania - Marlewa, Minikowa i Starołęki. To inwestycja również na przyszłość, bowiem w najbliższych latach tereny wzdłuż ul. Unii Lubelskiej zostaną zagospodarowane i wprowadzą się tu nowi mieszkańcy - podkreśla Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania.

Prace przy budowie rozpoczęły się w lipcu zeszłego roku i przebiegały bardzo sprawnie.

-  Dzięki zaangażowaniu wykonawcy udało się przed końcem wakacji nie tylko zakończyć prace nad nowym odcinkiem trasy tramwajowej, ale również nad układem drogowym w tej okolicy. Jesienią, w warunkach pogodowych bardziej sprzyjających przyjmowaniu się roślinności, zostaną jeszcze nasadzone nowe drzewa - zaznacza Justyna Litka, prezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.

Nowa pętla pozwoli na większe zintegrowanie linii autobusowych i tramwajowych, ponieważ zastosowano tam (po raz pierwszy w Poznaniu) rozwiązanie ułatwiające korzystanie z komunikacji przez pasażerów: Na pętli Unii Lubelskiej będzie obowiązywał tak zwany odwrócony kierunek ruchu, dzięki czemu będzie możliwe niezwykle wygodne i sprawne wykonywanie przesiadki z tramwaju na autobus „drzwi w drzwi”.

W pierwszej kolejności z trasy będzie korzystał tramwaj linii numer 5, a docelowo będzie tu kursować także tramwaj linii numer 11 oraz – po oddaniu do użytku układu drogowego – również autobus linii numer 174.


Więcej informacji o inwestycji w artykule na portalu poznan.pl

Więcej nowych tras

Powstanie nowego odcinka trasy tramwajowej od ronda Żegrze, to nie jedyna inwestycja w infrastrukturę komunikacyjną, o którą wzbogaci się Poznań:

  • Trwa budowa „tramwaju na Naramowice”, czyli ponad 3-kilometrowego odcinka, który połączy pętlę Wilczak z Naramowicami. W przyszłym roku będzie można dojechać do przystanku Włodarska, a na wiosnę 2022 roku w okolice ul. Błażeja.
  • W ciągu trzech lat gotowa też będzie nowa trasa wzdłuż ul. Niezłomnych i Ratajczaka. Powstanie ona w ramach drugiego etapu Programu Centrum i będzie znaczącym ułatwieniem dla mieszkańców Wildy i Dębca w dojeździe do centrum.
  • Od 17 lipca trwają z kolei konsultacje społeczne w związku z poprowadzeniem trasy tramwajowej na Marcelin.