Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Umowa na urządzenia do ładowania autobusów elektrycznych podpisana!

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

elektrycznyŁadowarki dla nowych poznańskich autobusów elektrycznych wybuduje konsorcjum firm Medcom oraz S&M Energia. Umowa w tej sprawie została już podpisana, infrastruktura ma być gotowa przed jesienią przyszłego roku, kiedy to do MPK Poznań mają dotrzeć pierwsze autobusy elektryczne z nowych dostaw.

Nie tylko o nowe autobusy z napędem elektrycznym, ale także o kolejne ładowarki wzbogaci się w przyszłym roku MPK Poznań. Po umowie na dostawę 37 pojazdów, podpisana została umowa na budowę infrastruktury ładowania drogowego transportu publicznego.

- Poznańska komunikacja miejska staje się coraz bardziej ekologiczna. Mniejsze zanieczyszczenie powietrza spalinami równa się wyższa jakość życia mieszkańców, a nowoczesny tabor dla pasażerów oznacza większą niezawodność, komfort i bezpieczeństwo podróżowania – mówi Marek Grzybowski, wiceprezes Zarządu MPK Poznań ds. technicznych.

Zgodnie z umową z firmą Solaris Bus&Coach, w przyszłym roku do MPK Poznań ma dotrzeć 37 autobusów elektrycznych: 31 standardowych, 12-metrowych oraz 6 przegubowych, 18-metrowych (będą kierowane na trasy linii przebiegających przez poznańskie osiedla: 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193). Do tego czasu przygotowana zostanie infrastruktura niezbędna do ich ładowania.

Na podstawie zawartej umowy, na dworcu autobusowym na os. Jana III Sobieskiego (gdzie już obecnie ładują się autobusy elektryczne) powstanie dodatkowo jedna dwustanowiskowa ładowarka pantografowa. Podobnie na dworcu Garbary – utworzone zostanie jeszcze jedno dwustanowiskowe urządzenie pantografowe.

Ładowarki pojawią się również w całkowicie nowych lokalizacjach: na dworcu autobusowym Górczyn przewidziano dwa dwustanowiskowe urządzenia pantografowe; w zajezdni przy ul. Kaczej przewidziano montaż 18 dwustanowiskowych urządzeń stacjonarnych, umożliwiających ładowanie poprzez wtyczkę plug-in oraz jednego dwustanowiskowego urządzenia pantografowego (obecnie „elektryki” ładują się w zajezdni przy ul. Warszawskiej). Dodatkowo z myślą o zajezdni Kacza zamówiono trzy mobilne stacje ładowania pojazdów.

- Zamówienie ma być realizowane przez wykonawcę w dwóch etapach. Pierwszy obejmuje prace projektowe wraz z niezbędną dokumentacją i uzyskaniem wszystkich pozwoleń, natomiast w drugim etapie wykonane zostaną roboty budowlane, a urządzenia zostaną dostarczone, podłączone i uruchomione – wyjaśnia Marek Grzybowski.

Dofinansowanie na zakup 37 autobusów elektrycznych oraz budowę infrastruktury ładowania przyznano w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, oś priorytetowa VI „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”.
fundusze_unijne_37_elektrykw