Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Nowa „hybryda” na testach w Poznaniu. Mercedes będzie kursował na liniach 151, 171 i 191

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!

mercedes citaro g  hybrid 1Mercedes-Benz Citaro G Hybrid będzie woził pasażerów w Poznaniu! Autobus jest testowany przez MPK Poznań. Będzie kierowany na linie 151, 171 oraz 191.

MPK Poznań jest otwarte na nowe technologie, dlatego na bieżąco śledzi nowinki z branży. Do połowy czerwca br. – w ramach prowadzonych testów - po ulicach Poznania będzie wozić pasażerów Citaro G Hybrid – dzięki temu dowiemy się, jak pojazd sprawdza się w naszych warunkach eksploatacyjnych. Autobus po raz pierwszy wyjedzie na trasę jutro w godzinach popołudniowych.

Pojazd z napędem hybrydowym został przekazany na testy przez spółkę EvoBus Polska.

- Podstawowa zasada działania nowego modelu Citaro Hybrid jest prosta: Elektryczny silnik tarczowy zintegrowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym a automatyczną skrzynią biegów. Pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd. Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany. Bez technologii hybrydowej energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro Hybrid wykorzystuje ją: Gdy tylko autobus rusza z miejsca, silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu, silnikowi spalinowemu wystarczy wytworzenie mniejszej mocy, by ruszyć z miejsca, oszczędzając na paliwie. Dodatkowo silnik elektryczny wspomaga pracę na biegu jałowym. Poprawia to sprawność silnika spalinowego, przyczyniając się też do znacznego obniżenia zużycia paliwa a tym samym również do obniżenia poziomu emisji – informuje EvoBus Polska.

W autobusie znajduje się 135 miejsc, w tym 41 siedzących. Przypominamy o obowiązujących ograniczeniach w komunikacji zbiorowej, związanych z pandemią koronawirusa.