Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Trwają dostawy 12-metrowych „elektryków”. Niebawem pierwsze z nich wyjadą na ulice Poznania
12.02.2020
To będą pierwsze we flocie MPK Poznań autobusy z panelami fotowoltaicznymi na dachach! Do MPK Poznań dostarczono już 12-metrowe pojazdy z napędem elektrycznym. Trwają odbiory. W najbliższych dniach pierwsze takie autobusy mogą być już kierowane na linie nr 163 i 190.
W ubiegłym roku MPK Poznań otrzymało 15 zamówionych autobusów przegubowych z napędem elektrycznym – są one kierowane do obsługi linii nr 174. Obecnie kończą się dostawy kolejnych „elektryków” – tym razem o standardowej długości (12 metrów). Pojazdy dotarły do MPK Poznań i przechodzą odbiory. Łącznie przedsiębiorstwo zakupiło 6 takich pojazdów.
Na dachach 12-metrowych „elektryków” zainstalowane są panele fotowoltaiczne – to absolutna nowość w taborze MPK Poznań. Pozyskana z nich energia będzie wspomagała instalację elektryczną autobusu podczas postoju na końcówkach linii komunikacyjnych, a tym samym będzie służyć do zasilania urządzeń informacji pasażerskiej.
W pojazdach zastosowano również dobrze znane poznaniakom rozwiązania: system informacji pasażerskiej, w tym system zapowiedzi głosowych, oznakowanie przycisków alfabetem Braille’a, ładowarki USB itd. Autobusy – z uwagi na niską podłogę - są przyjazne dla osób o ograniczonej sprawności oraz podróżujących z dziećmi w wózkach.
Na zakup autobusów przyznano dotację unijną z programu „System zielonych inwestycji - Część 2 - GEPARD - Bezemisyjny transport publiczny”, finansowanego w ramach środków krajowych, których dysponentem jest Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.