Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Słupek przystankowy w nowej odsłonie
03.01.2019
Uruchamiając monitory LCD z rozkładami jazdy uprzedzaliśmy, że takie nowe rozwiązanie możliwe jest do zastosowania tylko na przystankach wyposażonych w przyłącza energetyczne. Warunek ten spełnia tylko 70 procent spośród tych, na których są ustawione wiaty.
Tymczasem w sieci komunikacyjnej Poznania, oprócz przystanków z wiatami, mamy 458 przystanków bez wiat, na których nie ma zasilania i jest tylko słupek z rozkładami jazdy.
Uważamy jednak, że prezentacja rozkładu jazdy w formie papierowej, naklejonej na podkładzie blaszanym - a w takiej formie dzisiaj rozkłady jazdy są prezentowane w wszystkich słupkach przystankowych - to pewien anachronizm. Dlatego po konsultacjach z Zarządem Transportu Miejskiego i Pełnomocnikiem Prezydenta Poznania ds. Estetyki Miasta Panem Piotrem Libickim, zdecydowaliśmy się na wyposażenie słupków w gabloty.
Dlaczego?
Cel jaki sobie stawiamy wprowadzając to rozwiązanie jest taki sam jaki sobie postawiliśmy mówiąc o tablicach LCD. Tym rozwiązaniem chcemy wyeliminować obecnie praktykowaną technologię wymiany rozkładów jazdy na przystankach. Obecnie, aby wymienić rozkład jazdy należy w pierwszej kolejności nakleić go na podkładzie blaszanym, zabezpieczyć przed negatywnym wpływem warunków atmosferycznych, a następnie na przystanku odkręcić nieaktualny rozkład jazdy, a w jego miejscu zamocować – przykręcić rozkład zaktualizowany.
W proponowanej wersji rozkład, po jego wydrukowaniu, umieszczać będzie można w przeznaczonych do tego celu „kieszonkach” znajdujących się w gablotach.
Tym samym znacznie upraszczamy proces wymiany rozkładów jazdy, a jest to istotne zwłaszcza przy zmianach rozkładów z zimowego na letni oraz z letniego na zimowy.
Przy tej okazji w zasadzie zmianie ulega wizja architektoniczna całego słupka przystankowego.
W nowej, zmienionej formie prezentuje się znak D15/D17 informujący o przystanku autobusowym/tramwajowym, w nowej szacie graficznej zawarta jest informacja o numerach linii obsługujących przystanek oraz nazwa przystanku (tablica SIM)
W wersji testowej nowe słupki przystankowe umieściliśmy w dwóch lokalizacjach:
1. Przystanek tramwajowy linii 2 oraz 9, ul. Strzelecka/Plac Wiosny Ludów, w kierunku ul. Podgórnej
2. Przystanek autobusowy linii 193 oraz 195, ul. Przybyszewskiego, w kierunku ul. Bukowskiej.
Testy mają odpowiedzieć na pytanie - jaka będzie czytelność rozkładów jazdy umieszczonych za szybą gabloty, w zmieniających się warunkach pogodowych. Jaki wpływ na czytelność rozkładów jazdy będzie miała wilgotność powietrza oraz mróz.
Zaznaczyć przy tym należy, że ekspozycja rozkładów jazdy w gablotach umieszczonych we wiatach przystankowych była zawsze pozytywnie oceniana. Czy zatem potrzebne są testy gablot na słupkach przystankowych? Absolutnie tak. Gablota we wiacie jest zadaszona, osłonięta z trzech stron obudową wiaty. To są zupełnie inne warunki w stosunku do tych gablot, które będą znajdowały się na słupkach przystankowych. Te gabloty nie mają zadaszenia, nie mają ścian osłonowych i będą bezpośrednio narażone na działanie mrozu, deszczu a więc wilgoci. Projektant gablot przewidział w nich odpowiedni, wewnętrzny system wentylacji, ale trzeba ten system sprawdzić.