Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Mamy rok szczegóły – minęło bowiem 100 lat, od kiedy w Wielkopolsce wybuchło powstanie, które w konsekwencji doprowadziło do odzyskania przez Polskę niepodległości. Nasze przedsiębiorstwo od wielu lat angażowało się w upamiętnianie tego wydarzenia.
Projektem, który okazał się szczególnie cenny było odnowienie kolejnego wagonu – tym razem silnikowego. Od wielu miesięcy nad odrestaurowaniem tramwaju Typu I pracowały zakłady Modertrans – naszej spółki córki. Pierwotnie wozy te trafiły do Poznania na przełomie 1897 i 1898 roku z zakładów Bergische Stahlindustrie. Służyły do końca lat 60’tych jako wagony doczepne.
Przywróciliśmy też historyczne mundury tramwajarskie z okresu powstania wielkopolskiego. Zostały odtworzone na podstawie archiwalnych zdjęć i uszyte przez poznańską manufakturę krawiecką.
Historyczny skład oraz naszych pracowników w umundurowaniu z epoki można było podziwiać w czwartek 27 grudnia w przy placu Wolności. To właśnie tam 100 lat wcześniej Ignacy Jan Paderewski wygłosił płomienne przemówienie z okna pokoju w hotelu Bazar. Przemówienie, które zmotywowało ludzi do działania. Mieszkańcom rozdawaliśmy okolicznościowe kokardy, które z dumą mogli nosić w połach płaszcza, czy przypięte do szalika.
Projektem, który okazał się szczególnie cenny było odnowienie kolejnego wagonu – tym razem silnikowego. Od wielu miesięcy nad odrestaurowaniem tramwaju Typu I pracowały zakłady Modertrans – naszej spółki córki. Pierwotnie wozy te trafiły do Poznania na przełomie 1897 i 1898 roku z zakładów Bergische Stahlindustrie. Służyły do końca lat 60’tych jako wagony doczepne.
Przywróciliśmy też historyczne mundury tramwajarskie z okresu powstania wielkopolskiego. Zostały odtworzone na podstawie archiwalnych zdjęć i uszyte przez poznańską manufakturę krawiecką.
Historyczny skład oraz naszych pracowników w umundurowaniu z epoki można było podziwiać w czwartek 27 grudnia w przy placu Wolności. To właśnie tam 100 lat wcześniej Ignacy Jan Paderewski wygłosił płomienne przemówienie z okna pokoju w hotelu Bazar. Przemówienie, które zmotywowało ludzi do działania. Mieszkańcom rozdawaliśmy okolicznościowe kokardy, które z dumą mogli nosić w połach płaszcza, czy przypięte do szalika.