Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Testowe jazdy "trójskładu"
28.11.2018
Opracowanie w tym temacie zrealizuje poznański oddział Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji. Testom będzie poddawana również sygnalizacja świetlna, a także możliwości postoju dłuższych tramwajów na pętlach tramwajowych. Z uwagi na rosnące zainteresowanie mieszkańców transportem zbiorowym miasto Poznań rozważa zarezerwowanie środków finansowych w planach inwestycyjnych na zakup tramwajów o długości 42-45 m. Dłuższe i bardziej pojemne tramwaje zwiększą możliwości przewozowe dla pasażerów, nie powodując dalszego zagęszczania kursów w sieci komunikacyjnej i nadmiernego obciążenia zatłoczonych węzłów tramwajowych, a także wzrostu liczby wozokilometrów i liczby uruchamianych pociągów. Jednym z elementów, który należy uwzględnić przy podejmowaniu takiej decyzji jest ocena stanu infrastruktury i zakresu działań, które należy podjąć, aby umożliwić przejazd dłuższym tramwajom trasami komunikacyjnymi Poznania.
W latach 1988 - 1995 po Poznaniu kursowały już tramwaje zestawione z trzech wagonów typu 105Na. Od 1 stycznia 1993 r. przeprowadzono prawdziwą rewolucję komunikacyjną związaną z wprowadzeniem taryfy czasowej i biletów przesiadkowych. Pozwoliło to ograniczyć ilość linii tramwajowych z 20 do 13, w zamian wyrównano częstotliwość kursowania wszystkich tramwajów, aby zapewnić równomierną ofertę przewozową i połączenia przesiadkowe. Rozwiązanie to pozwoliło na rozpięcie kilkunastu utworzonych wcześniej pociągów trójwagonowych, z powrotem do zestawów dwuwagonowych. Ilość zmian, która zaszła w ciągu ostatnich 20-lat w przestrzeni miejskiej miasta Poznania powoduje konieczność zbadania infrastruktury, aby przygotować ją ponownie na możliwość uruchamiania tramwajów o długości 42-45 m.