Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Wycofać tramwaj czy zakłócać ciszę nocną?

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!
nocne-remonty[SONDA] Remontowe lato trwa. Już za nami największy i najpoważniejszy tegoroczny remont torowiska na ul. Hetmańskiej oraz na skrzyżowaniu Grochowskiej i Grunwaldzkiej. Przebudowujemy sieć na ul. 28 Czerwca 1956, a w planie mamy jeszcze wymianę węzła rozjazdowego w zbiegu Hetmańskiej i Głogowskiej oraz przejazd przez skrzyżowanie ulic Wołyńskiej i Wojska Polskiego.

Naprawy, które przeprowadzamy wynikają z bieżącej eksploatacji i utrzymania torowisk; gruntowne remonty są domeną Miasta. W Poznaniu mamy ok. 150 km torowisk i żeby nie dopuścić do ich degradacji musimy prowadzić remonty. Takie gruntowne trzeba zrobić raz na 15-20 lat, choć w przypadku dużego obciążenia linii wymiana szyn powinna nastąpić przynajmniej raz na 10 lat. Częściej trzeba odnawiać torowiska na łukach, gdzie do ponadnormatywnego zużycia może dojść już po 3 latach.
Mieszkańcy Poznania są świadomi tej konieczności i okazują najczęściej wiele wyrozumiałości, gdy z powodu toczącego się remontu, tramwaje jeżdżą objazdem, a na ich trasie kursuje autobus komunikacji zastępczej.
Ale oprócz dużych planowanych remontów, prowadzimy też drobne prace.
Powstał dylemat. Czy wykonywać je wykorzystując godziny nocne, gdy tramwaj nie kursuje, czy też zamykać ruch tramwajowy w ciągu dnia?
Żeby dodatkowo nie utrudniać i tak ciężkiej sytuacji drogowej w mieście, zdecydowaliśmy, że niektóre drobne naprawy będziemy prowadzić nocą. I tu powstał problem.
Mieszkańcy budynków w domach sąsiadujących z miejscem prowadzonych prac, słusznie narzekają, że zakłócamy im nocny wypoczynek.

W związku z tym zwracamy się do Państwa z pytaniem i prosimy o zabranie głosu w naszej sondzie.