Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Plany remontów torowo-sieciowych w 2018 roku
18.01.2018
- Poprzez konsekwentne działania Miasto Poznań systematycznie podnosi jakość transportu publicznego. W 2018 roku ponownie zaplanowano dużą liczbę remontów i modernizacji torowisk oraz sieci trakcyjnej. To kolejny rok, kiedy wzrasta kwota przeznaczona na naprawę torowisk w Poznaniu. Na ten cel wydanych zostanie w tym roku 25 mln złotych. Około 1,5 mln zł przeznaczymy również na infrastrukturę autobusową – mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Miasta Poznania.
W kolejnych latach, zgodnie z Wieloletnim Planem Finansowym, na remonty i modernizacje zarówno infrastruktury torowo-sieciowej, jak i autobusowej, zarezerwowano po 26,5 mln zł w latach 2019 i 2020 oraz po 21,5 mln zł w latach 2021 i 2022.
Zaplanowane na 2018 rok prace są niezbędne dla utrzymania sprawności infrastruktury tramwajowej i zapewnienia bezpieczeństwa korzystania z komunikacji miejskiej. Dobry stan techniczny infrastruktury oznacza także niezawodność, sprawność i szybkość przejazdów.
- Remonty torowisk kojarzą się nam z utrudnieniami w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej. A przecież remontujemy po to, żeby było lepiej, szybciej, ale przede wszystkim bezpieczniej. W tym roku plany mamy równie ambitne co w latach poprzednich, bo Miasto przeznacza więcej pieniędzy na odnowę infrastruktury torowo-sieciowej. Roboty zaplanowane w 11 lokalizacjach zaczniemy już w marcu, a zakończymy w połowie września – wyjaśnia Wojciech Tulibacki, prezes zarządu MPK Poznań.
Wśród najistotniejszych prac modernizacyjnych zaplanowanych na 2018 rok znajdują się: modernizacje sieci trakcyjnej na ul. Murawa oraz na ul. 28 Czerwca 1956r. (od węzła Traugutta do pętli Dębiec) oraz modernizacja torowiska i sieci trakcyjnej na ul. Hetmańskiej (od ronda Starołęka do wiaduktu nad ul. Dolna Wilda). Zaplanowano także wymiany zwrotnic (m.in. Traugutta od strony Dębca i ronda Starołęka, Głogowska-Hetmańska od strony Arciszewskiego) oraz remonty przejazdów na ul. Zamenhoffa i skrzyżowaniach ulic Grunwaldzkiej i Grochowskiej oraz Wołyńskiej i Wojska Polskiego.
- Tradycyjnie już, terminy remontów uzgadniane są z innymi jednostkami tak, aby jak najlepiej skoordynować prowadzone prace. Na przykład w tym roku prace na węźle Hetmańska-Głogowska będą toczyły się jednocześnie z wymianą wodociągu na ul. Reymonta, prowadzoną przez spółkę Aquanet – mówi Piotr Snuszka, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu. - Naszym celem jest, aby prace, i wprowadzane w związku z nimi zmiany w komunikacji zbiorowej, były jak najmniej dokuczliwe dla mieszkańców. Stąd koordynacja przedsięwzięć oraz organizacja komunikacji zastępczej.
Szczegółowe opisy zmian w transporcie publicznym będą podawane na bieżąco, przed kolejnymi pracami. Jednak znane są już ogólne założenia komunikacji zastępczej na czas pierwszych z najpoważniejszych zaplanowanych prac.
W czasie remontów przejazdów Bobrzańska i Wiatraczna na dwa weekendy w marcu zostanie wyłączony ruch tramwajowy na Górnym Tarasie Rataj (otwarta będzie Trasa Kórnicka). Tramwaje zostaną skierowane na Franowo i Kórnicką, natomiast na odcinku rondo Starołęka-Kurlandzka uruchomiona zostanie linia „za tramwaj”.
Podczas zamknięcia torowiska na ul. Murawa tramwaje na co dzień dojeżdżające do pętli Połabska pojadą na Wilczak. Natomiast w czasie zamknięcia dla ruchu tramwajowego fragmentu ul. Hetmańskiej autobus „za tramwaj” będzie kursował od ronda Starołęka do ul. Pamiątkowej.
W 2018 roku kompleksowej modernizacji poddana zostanie również podstacja trakcyjna Kazimierza Wielkiego - realizacja tej inwestycji nie spowoduje jednak zakłóceń w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej, podobnie jak realizacja wymiany kabli trakcyjnych lub linii kablowych w różnych częściach miasta. Przeprowadzane będą również wymiany smarownic torowych, dzięki którym tramwaje jeżdżą ciszej, wolniej zużywając szyny oraz obręcze kół.
HARMONOGRAM REMONTÓW TOROWISK W 2018 ROKU
ZAKRES ZAPLANOWANYCH PRAC ORAZ ICH PRZYBLIŻONY TERMIN
Lokalizacja | Zakres | Planowany termin |
ul. Murawa, pętla Połabska |
Przebudowa sieci trakcyjnej w ul. Murawa (wymiana słupów i drutu jezdnego), naprawa układu torowego na pętli Połabska (wymiana podkładów, rozjazdów i szyn, podbicie toru) |
1 marca – 30 kwietnia |
Przejazdy: Bobrzańska oraz Wiatraczna |
Naprawa nawierzchni torowej i drogowej na przejazdach przy Bobrzańskiej i Wiatracznej | 3-5 oraz 10-12 marca |
ul. Zamenhofa |
Naprawa toru na przejazdach - ul. Piłsudskiego, ul. Obrzyca, os. Jagiellońskie (wymiana nawierzchni drogowej i torowej) | 3-20 kwietnia |
ul. Hetmańska (od wiaduktu nad Dolną Wildą do ronda Starołęka) |
Przebudowa układu torowego (rozbiórka, częściowe wzmocnienie podtorza, odtworzenie torowiska), wymiana nawierzchni przystanku Droga Dębińska, modernizacja sieci trakcyjnej | 21 kwietnia - 30 czerwca |
ul. Wołyńska (skrzyżowanie z Wojska Polskiego i pętla Piątkowska) |
Naprawa przejazdu z wymianą nawierzchni torowej i drogowej, wymiana sieci trakcyjnej na pętli | czerwiec |
ul. Grunwaldzka (skrzyżowanie z Grochowską) |
Naprawa przejazdu z wymianą nawierzchni torowej i sieciowej | czerwiec |
ul. 28 Czerwca 1956r. (od Hetmańskiej do pętli Dębiec wraz z pętlą) |
Przebudowa sieci trakcyjnej w ul. 28 Czerwca 1956r. i na pętli, modernizacja systemu sterowania zwrotnicami | lipiec-sierpień |
ul. Warszawska (skrzyżowanie z ul. św. Michała) |
Wymiana nawierzchni drogowej | lipiec (1 dzień) |
Górna Wilda/ Półwiejska |
Wymiana zwrotnic i części łuku - prace przygotowawcze do zamknięcia Wierzbięcic | lipiec |
Węzeł Hetmańska-Głogowska (od strony Reymonta) |
Wymiana części węzła rozjazdowego (prace połączone z pracami wykonywanymi przez Aquanet) | wrzesień |