Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
W mieście nad Wartą nowe wiaty Warta
22.11.2017
Po remoncie torowiska w ciągu Królowej Jadwigi ulica wypiękniała i rozświetliła się dzięki pięciu wiatom przystankowym wzniesionym przez AMS. Są to prototypowe wiaty premium o nazwie Warta, których ostateczny projekt stworzony został na podstawie wytycznych opracowanych przez Urząd Miasta.
- Dzięki tym wiatom ulica zyskała nowy wyraz estetyczny – ocenia Maciej Wudarski zastępca Prezydenta Miasta Poznania. – Wiaty mają nowoczesny design, a po zmroku są dobrze oświetlone, co podnosi bezpieczeństwo pasażerów i komfort oczekiwania.
Ostateczny wizerunek wiat wpisuje się w wytyczne opracowane przez Zarząd Transportu Miejskiego i Plastyka Miasta.
- Opracowaliśmy dwa rozwiązania - wyjaśnia Piotr Libicki, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Poznania ds. Estetyki Miasta – jedno z nich typu Warta to droższa wersja rozświetlająca miasto. Drugi wariant typu Warta Slim ma podobne założenia estetyczne, ale jest tańszy i bez oświetlenia, przeznaczony do ciągów poza śródmieściem, w miejscach bardziej peryferyjnych. Taką wiatę ostatnio ustawiliśmy na przystanku IPN przy ul. Rolnej.
Nowe wiaty odpowiadają na zapotrzebowanie mieszkańców nowoczesnych miast europejskich, a ich producentem jest firma Tejbrant Polska.
- W projektowaniu wiat wykorzystujemy nowoczesne rozwiązania - przekonuje Marek Kuzaka, prezes AMS. - Do oświetlenia wnętrza wiaty, rozkładu jazdy, znaku przystankowego oraz gablot reklamowych zastosowaliśmy energooszczędną technologię LED. Wiaty mogą też, w zależności od potrzeb, być wyposażone w dodatkowe urządzenia multimedialne takie, jak WiFi czy mp3. Jesteśmy gotowi do dalszej współpracy z Poznaniem oraz instalowania wiat typu Warta i Warta Slim na szerszą skalę - deklaruje prezes Kuzaka.
Wiaty mają konstrukcję segmentową opartą na systemowych profilach aluminiowych, co umożliwia przygotowanie wiat dostosowanych do kształtu i wielkości przystanku.
- To ważne, że wiaty można dostosować do platformy przystanku, ale dla nas jeszcze ważniejsze jest bezpieczeństwo i komfort korzystania z przystanków – stwierdza Wojciech Tulibacki, prezes poznańskiego MPK. – W takich wiatach: jasnych, wyposażonych w ławeczki z oparciami i specjalne uchwyty dla osób o ograniczonej sprawności, będzie po prostu przyjemniej czekać na tramwaj. Życzylibyśmy sobie i naszym pasażerom jak najwięcej takich wiat.