Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Konkursy na najlepszego motorniczego i najlepszego kierowcę należą już u nas do tradycji. Organizujemy je od kilkunastu lat realizując nasz priorytet jakim jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu jazdy środkami miejskiej komunikacji. Za nami kolejna, siódma już edycja. Tym razem – konkurs motorniczych. 10 czerwca br. rozgrywaliśmy finałowe konkurencje w związku z konkursem na Najlepszego Motorniczego 2017. Ostatecznie zmagania wygrał Mieszko Wieczorek. Drugie miejsce wywalczył Kuba Krasowski, a trzecie przypadło w udziale Alinie Matyli. Za najsympatyczniejszego motorniczego pasażerowie uznali Kasię Nowak. Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy! Zobacz zdjęcia.
Idea tych konkursów pozostaje niezmienna. Chodzi nam o doskonalenie umiejętności zawodowych naszych ludzi i podniesienie ich kwalifikacji, ale może przede wszystkim o zwiększenie zaufania do MPK i jej pracowników poprzez prezentację ich fachowości i kultury.
Celem konkursu jest też podniesienie rangi ich pracy, a także stworzenie płaszczyzny bezpośrednich kontaktów z pasażerami, którzy mogli oddać swój głos na ulubionego motorniczego w plebiscycie na naszej stronie internetowej.
Chcielibyśmy, by konkurs był pretekstem do ukazania problemów z jakimi motorniczowie muszą borykać się w swojej codziennej pracy, tak by pasażerowie byli świadomi jej uwarunkowań i ogromnego poczucia odpowiedzialności, które towarzyszy im w pełnieniu służby.
Konkurs ruszył w marcu 2017. Motorniczowie, którzy się do niego zgłosili musieli najpierw dokonać samooceny i odpowiedzieć sobie na pytanie czy ich praca i kwalifikacje zasługują na tytuł championa. I to chyba było najtrudniejsze zadanie. Potem komisja konkursowa sprawdziła czy spełniają warunki regulaminowe, czy ich praca nie budzi zastrzeżeń, czy nie było jakiś nagan lub upomnień. Ostatecznie do udziału w konkursie zakwalifikowało się 41 motorniczych. Wśród nich było 14 kobiet.
To bardzo dużo skoro wśród motorniczych jest 511 panów i tylko 81 pań. Obserwujemy zresztą taką tendencję. Coraz więcej kobiet bierze udział w każdym następnym konkursie.
Niestety po testach teoretycznych w gronie 10 najlepszych zostały tylko 2 panie. Prawdą jest jednak, że każda rywalizacja niesie ze sobą duży ładunek emocji i o zwycięstwie decydują umiejętności, ale w dużej mierze szczęście i odporność na stres. Dlatego traktujemy nasze konkursy jako możliwość sprawdzenia się, ale i dobrą zabawę.
Dziesiątka najlepszych motorniczych przeszła następny etap konkursu. To – dwutorowy etap obserwacji.
Z jednej strony motorniczych oceniały działające in cognito zespoły studentów z Koła Logistyków przy Politechnice Poznańskiej. A wiemy, że studenci to ta grupa naszych pasażerów, która jest najbardziej krytyczna w ocenie.
Z drugiej – pasażerowie, którzy mogli oddawać głosy na swojego ulubieńca czyli tego motorniczego, który jest ich faworytem, i którego pracę oceniają najwyżej.
Głosowanie trwało od 28 kwietnia do końca maja na naszej stronie internetowej, na której prezentowaliśmy sylwetki najlepszej „dziesiątki”. Dla uczestników głosowania przewidzieliśmy atrakcyjne nagrody.
Wielki finał konkursu odbył się 10 czerwca w zajezdni na Franowie. Finaliści walczyli o tytuł supermotorniczego uczestnicząc w widowiskowych konkurencjach praktycznych.
Patronat Honorowy nad konkursem objął Pan Prezydent Jacek Jaśkowiak.
Idea tych konkursów pozostaje niezmienna. Chodzi nam o doskonalenie umiejętności zawodowych naszych ludzi i podniesienie ich kwalifikacji, ale może przede wszystkim o zwiększenie zaufania do MPK i jej pracowników poprzez prezentację ich fachowości i kultury.
Celem konkursu jest też podniesienie rangi ich pracy, a także stworzenie płaszczyzny bezpośrednich kontaktów z pasażerami, którzy mogli oddać swój głos na ulubionego motorniczego w plebiscycie na naszej stronie internetowej.
Chcielibyśmy, by konkurs był pretekstem do ukazania problemów z jakimi motorniczowie muszą borykać się w swojej codziennej pracy, tak by pasażerowie byli świadomi jej uwarunkowań i ogromnego poczucia odpowiedzialności, które towarzyszy im w pełnieniu służby.
Konkurs ruszył w marcu 2017. Motorniczowie, którzy się do niego zgłosili musieli najpierw dokonać samooceny i odpowiedzieć sobie na pytanie czy ich praca i kwalifikacje zasługują na tytuł championa. I to chyba było najtrudniejsze zadanie. Potem komisja konkursowa sprawdziła czy spełniają warunki regulaminowe, czy ich praca nie budzi zastrzeżeń, czy nie było jakiś nagan lub upomnień. Ostatecznie do udziału w konkursie zakwalifikowało się 41 motorniczych. Wśród nich było 14 kobiet.
To bardzo dużo skoro wśród motorniczych jest 511 panów i tylko 81 pań. Obserwujemy zresztą taką tendencję. Coraz więcej kobiet bierze udział w każdym następnym konkursie.
Niestety po testach teoretycznych w gronie 10 najlepszych zostały tylko 2 panie. Prawdą jest jednak, że każda rywalizacja niesie ze sobą duży ładunek emocji i o zwycięstwie decydują umiejętności, ale w dużej mierze szczęście i odporność na stres. Dlatego traktujemy nasze konkursy jako możliwość sprawdzenia się, ale i dobrą zabawę.
Dziesiątka najlepszych motorniczych przeszła następny etap konkursu. To – dwutorowy etap obserwacji.
Z jednej strony motorniczych oceniały działające in cognito zespoły studentów z Koła Logistyków przy Politechnice Poznańskiej. A wiemy, że studenci to ta grupa naszych pasażerów, która jest najbardziej krytyczna w ocenie.
Z drugiej – pasażerowie, którzy mogli oddawać głosy na swojego ulubieńca czyli tego motorniczego, który jest ich faworytem, i którego pracę oceniają najwyżej.
Głosowanie trwało od 28 kwietnia do końca maja na naszej stronie internetowej, na której prezentowaliśmy sylwetki najlepszej „dziesiątki”. Dla uczestników głosowania przewidzieliśmy atrakcyjne nagrody.
Wielki finał konkursu odbył się 10 czerwca w zajezdni na Franowie. Finaliści walczyli o tytuł supermotorniczego uczestnicząc w widowiskowych konkurencjach praktycznych.
Patronat Honorowy nad konkursem objął Pan Prezydent Jacek Jaśkowiak.