Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Ekrany w autobusach

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!
ekrany-lcdUważni pasażerowie już wiedzą. W naszych autobusach zaczęły pojawiać się 22 calowe telewizorki, na których prezentowane są informacje pasażerskie i pogodowe, a także nowinki z MPK. Systematycznie rośnie komfort podróżowania po mieście środkami komunikacji miejskiej

Komunikacja się zmienia, jak wszystko wokół. Dzisiejszy tramwaj czy autobus ogromnie się różnią od tych, którymi podróżowało po mieście poprzednie pokolenie. Tramwaje i autobusy są coraz bardziej nowoczesne, bezpieczne, zyskują na wyposażeniu i komforcie.
Bezpieczeństwo było i jest naszym priorytetem więc najpierw zadbaliśmy o systemy wewnętrznego i zewnętrznego monitoringu. Potem była klimatyzacja – już nie tylko w kabinie prowadzącego - ale w całej przestrzeni pasażerskiej. A jeszcze wcześniej niska podłoga ułatwiająca wejście i wyjście z pojazdu. W ten sposób otwieraliśmy się na rodzinne podróże z dziećmi w wózku i udogodnienia dla niepełnosprawnych. Standardem stały się systemy zapowiedzi głosowych ułatwiające podróże niewidomym i niedowidzącym.
Nasze pojazdy stawały się coraz bardziej ekologiczne, a więc przyjazne ludziom i miastu.
Jako jeden z pierwszych przewoźników w kraju, zaczęliśmy montować systemy samogaszące w komorach silników. U nas się to nie zdarzało, ale w innych miastach pożary w autobusach nie były niespotykanych zjawiskiem.
Żeby przyśpieszyć czas podróży postawiliśmy na szerokie drzwi odskokowo uchylne usprawniające wymianę pasażerów.
Od niedawna wyposażamy wszystkie pojazdy w stanowiska do bezpiecznego przewozu rowerów.
Kierowaliśmy naszą uwagę również na informację pasażerską i podnoszenie komfortu podróży.
Podjęliśmy decyzję o wdrożeniu systemu zawiadamiania za pośrednictwem SMS-ów. Chcemy dotrzeć do pasażerów z informacjami o utrudnieniach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
W naszych pojazdach zaczęły się pojawiać gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych, pokładowe systemy lokalizacji, łączności i sterowania ruchem, specjalne rampy dla wózków, subtelne energooszczędne oświetlenie ledowe, a na życzenie Zarządu Transportu Miejskiego również bramki liczące pasażerów.

Przyszedł czas na budowanie kolejnego kanału informacyjnego. Zaczęliśmy montować wysokiej jakości ekrany o rozdzielczości Full HD, które będą wykorzystane w informacji pasażerskiej i miejskiej.
Na razie firma Mobil-AD zamontowała w autobusach 37 takich ekranów, ale sukcesywnie będą przybywać następne.
Montowane są pod sufitem zaraz za kabiną kierowcy, więc widać je praktycznie z całego pojazdu. Wyświetlać na nich można pojedyncze plansze, informacje pogodowe, treści edukacyjne oraz ogólne komunikaty informacyjne, prezentowane na całym ekranie bądź na dolnym pasku informacyjnym. Jest też możliwość prezentacji krótkich filmów i spotów.
Dzięki nim pasażerowie w pojeździe błyskawicznie dowiedzą się o utrudnieniach w funkcjonowania komunikacji na skutek nagłych, niespodziewanych wydarzeń.  Sprawny system zarządzania wyświetlanymi treściami umożliwi bowiem wysyłanie bieżących informacji od MPK takich jak wypadki na drodze, awarie, kolizje, które wywołują nagłe zmiany w przebiegu trasy. Dzięki monitorom będziemy mogli informować o zmianach w komunikacji z pewnym wyprzedzeniem i przekazywać wszystkie inne treści przydatne podróżującym w naszym mieście.