Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Pożegnanie Neoplanów
14.10.2013
Między Ratajami a Franowem
Tego dnia MPK Poznań Sp. z o.o. wraz z Klubem Miłośników Pojazdów Szynowych zaprosiły na przejażdżkę linią 81, w całości obsługiwaną autobusami Neoplan N4016. Od godz. 10:00 do 16:00 w tych pojazdach można było spotkać członków KMPS, którzy przybliżali pasażerom historię wozów z Bolechowa.
Galeria w autobusie
Także między 10, a 16’tą, na dworcu przy rondzie Rataje stanał autobus Neoplan, w którym można było obejrzeć wystawę zdjęć prezentujących historię tych autobusów w Poznaniu. Zwiedzającym rozdawaliśmy okolicznościowe kartki pocztowe.
N jak Neoplan
Neoplan N4016, to niskopodłogowe autobusy miejskie o długości 12 metrów, które wyprodukowane zostały w fabryce Neoplan Polska (obecnie Solaris Bus & Coach). Do MPK Poznań trafiły 32 sztuki takich pojazdów, były to pierwsze autobusy powstałe w podpoznańskiej fabryce w Bolechowie. Dostawy rozpoczęto w marcu 1996 roku, a pierwszymi trasami, na której autobusy te kursowały były linie 78 (Edwardowo – os. Szarych Szeregów) i 81 (rondo Rataje - os. Rusa).
Poza Neoplanami N4016 ulicami Poznania kursowały krótkie 9-metrowe Neoplany N4009 (22 sztuki) oraz 15-metrowe, 3 osiowe Neoplany N4020 (19 sztuk), wszystkie wyprodukowane w latach 1996 i 1997. Poza ostatnimi egzemplarzami N4016 we flocie MPK Poznań wciąż pozostaje 5 przegubowych Neoplanów N4021td z 2000 roku. Wszystkie autobusy tej marki od początku eksploatacji stacjonowały w zajezdni przy ul. Pustej. Spotkać je można było głównie na liniach kursujących na Nowym Mieście, Piątkowie, Winogradach i w Centrum, choć naprawdę pojawiały się na terenie całego miasta.
Pierwsze kasacje autobusów Neoplan rozpoczęto w 2009 roku, aktualnie wraz z dostawą kolejnych pojazdów Solaris Urbino 12 zakończona zostanie eksploatacja ostatnich Neoplanów N4016.