Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Od 1 września komunikacja miejska w Poznaniu zyskała nową trasę tramwajową. Choć liczy ona dwa kilometry długości, była jedną z najbardziej oczekiwanych i potrzebnych. Aby uczcić otwarcie nowego odcinka trasy, ZTM, MPK Poznań oraz KMPS zorganizowały paradę tramwajową z os. Jana III Sobieskiego. Piątkowskimi szlakami przejechały prawie wszystkie modele tramwajów - od najstarszego do najnowszego. Zobacz zdjęcia.
Były to zabytkowe składy: N+ND+ND 602+456+436, „kanciak” czyli 102N 1, 102Na 71, 105N+105N 194+193, niemieckie GT6 615 i GT8 685 oraz te współczesne: Moderus Alfa, Moderus Beta, Tatra 405, Combino i Tramino. Na Dworcun Zachodnim kolumnę bimb przywitała muzyka w wykonaniu Orkiestry Miasta Poznania przy MPK Poznań.
Po przemówieniu Prezydenta Miasta Poznania, Ryszarda Grobelnego, gości częstowano okolicznościowym tortem, a także bigosem i grochówką. Najmłodsi pasażerowie otrzymywali pamiątkowe baloniki.
Po zakończeniu parady w podróż ruszyly trzy zabytkowe tramwaje "zerówki". W tym dniu ta linia turystyczna kursowała wyłącznie nową trasą pomiędzy Dworcem Zachodnim a os. Sobieskiego. Podczas przejażdżki podróżni otrzymali okolicznościowe bilety wydane z okazji uruchomienia trasy, które stemplowali umundurowani członkowie Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.
O przedłużonym odcinku PST słów kilka
Przedłużony odcinek trasy połączył PST z ulicą Głogowską i w bardzo dużej mierze odciążył most Teatralny – gdzie od lat ruch tramwajowy jest najbardziej intensywny w mieście. Uruchomienie nowego odcinka trasy polepszy płynność przejazdu w podstawowej osi układu sieci tramwajowej: most Teatralny – rondo Kaponiera – most Dworcowy. W ten sposób otwarty 1 lutego 1997 roku PST zamiast 6,1 km będzie miał 8,1 km długości. To przykład jednej z najnowocześniejszych w Polsce bezkolizyjnych tras tramwajowych. Jest to trzecia inwestycja tramwajowa zrealizowana w Poznaniu w ciągu minionych sześciu lat, po trasie z placu Wiosny Ludów przez most Świętego Rocha do ulicy Jana Pawła II (2007 r.) oraz linii z osiedla Lecha na Franowo (2012 r.).
Informacje o projekcie:
1. Inwestor: Miasto Poznań, reprezentowany przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu
2. Inwestor zastępczy: Infrastruktura Euro Poznań 2012 Sp. z o.o.
3. Wykonawca: ZUE S.A. Kraków
4. Projektant: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu
Inwestycja objęła między innymi:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej o długości 2 km na podkładach i betonie oraz 12 rozjazdów
- budowę przystanku Dworzec Zachodni o długości 108 m z przeszkloną halą peronową o szerokości 17 m, wysokości 8,4 m i kubaturze 17,5 tys. m szesc. (do budowy hali przystankowej wykorzystano 4 tys. m szesc. betonu, 284 t stali konstrukcyjnej i 481 ton stali zbrojeniowej)
- budowę pętli tramwajowej przy peronie numer 7 Dworca Zachodniego
- budowę sieci trakcyjnej o długości 4,2 km
- budowę węzła rozjazdowego „Głogowska”
- budowę tunelu dla pieszych pomiędzy peronami Dworzec Zachodni a dworcem kolejowym PKP
Finansowanie:
- całkowita wartość projektu 131.068.222 pln
- dofinansowanie z Unii Europejskiej/WPRO 55.008.450 pln
Były to zabytkowe składy: N+ND+ND 602+456+436, „kanciak” czyli 102N 1, 102Na 71, 105N+105N 194+193, niemieckie GT6 615 i GT8 685 oraz te współczesne: Moderus Alfa, Moderus Beta, Tatra 405, Combino i Tramino. Na Dworcun Zachodnim kolumnę bimb przywitała muzyka w wykonaniu Orkiestry Miasta Poznania przy MPK Poznań.
Po przemówieniu Prezydenta Miasta Poznania, Ryszarda Grobelnego, gości częstowano okolicznościowym tortem, a także bigosem i grochówką. Najmłodsi pasażerowie otrzymywali pamiątkowe baloniki.
Po zakończeniu parady w podróż ruszyly trzy zabytkowe tramwaje "zerówki". W tym dniu ta linia turystyczna kursowała wyłącznie nową trasą pomiędzy Dworcem Zachodnim a os. Sobieskiego. Podczas przejażdżki podróżni otrzymali okolicznościowe bilety wydane z okazji uruchomienia trasy, które stemplowali umundurowani członkowie Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych.
O przedłużonym odcinku PST słów kilka
Przedłużony odcinek trasy połączył PST z ulicą Głogowską i w bardzo dużej mierze odciążył most Teatralny – gdzie od lat ruch tramwajowy jest najbardziej intensywny w mieście. Uruchomienie nowego odcinka trasy polepszy płynność przejazdu w podstawowej osi układu sieci tramwajowej: most Teatralny – rondo Kaponiera – most Dworcowy. W ten sposób otwarty 1 lutego 1997 roku PST zamiast 6,1 km będzie miał 8,1 km długości. To przykład jednej z najnowocześniejszych w Polsce bezkolizyjnych tras tramwajowych. Jest to trzecia inwestycja tramwajowa zrealizowana w Poznaniu w ciągu minionych sześciu lat, po trasie z placu Wiosny Ludów przez most Świętego Rocha do ulicy Jana Pawła II (2007 r.) oraz linii z osiedla Lecha na Franowo (2012 r.).
Informacje o projekcie:
1. Inwestor: Miasto Poznań, reprezentowany przez Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu
2. Inwestor zastępczy: Infrastruktura Euro Poznań 2012 Sp. z o.o.
3. Wykonawca: ZUE S.A. Kraków
4. Projektant: Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu
Inwestycja objęła między innymi:
- budowę dwutorowej linii tramwajowej o długości 2 km na podkładach i betonie oraz 12 rozjazdów
- budowę przystanku Dworzec Zachodni o długości 108 m z przeszkloną halą peronową o szerokości 17 m, wysokości 8,4 m i kubaturze 17,5 tys. m szesc. (do budowy hali przystankowej wykorzystano 4 tys. m szesc. betonu, 284 t stali konstrukcyjnej i 481 ton stali zbrojeniowej)
- budowę pętli tramwajowej przy peronie numer 7 Dworca Zachodniego
- budowę sieci trakcyjnej o długości 4,2 km
- budowę węzła rozjazdowego „Głogowska”
- budowę tunelu dla pieszych pomiędzy peronami Dworzec Zachodni a dworcem kolejowym PKP
Finansowanie:
- całkowita wartość projektu 131.068.222 pln
- dofinansowanie z Unii Europejskiej/WPRO 55.008.450 pln