Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Na początku było koło, teraz są badania
17.07.2013
„Prowadzone badania są unikalne nie tylko w skali kraju, ale również i Europy” – mówi prof. dr hab. inż. Franciszek Tomaszewski, Dziekan Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu. „Wykorzystane zostały zarówno kamery umieszczone pod pojazdem, w pobliżu obszaru współpracy koła i szyny, jak również mikrofony oraz przetworniki drgań. W badaniach wykorzystana została m.in. kamera termowizyjna, analizująca energię w punkcie styku koła i szyny. Zarejestrowane obrazy termograficzne umożliwią identyfikację styku jedno lub wielopunktowego badanego koła tramwajowego, w aspekcie bezpieczeństwa przed wykolejeniem oraz komfortu jazdy. Pod pojazdem została również umieszczona profesjonalna kamera szybkoklatkowa, która umożliwia precyzyjne śledzenie ruchu koła nawet podczas krótkotrwałych wymuszeń, np. podczas wjazdu na iglicę zwrotnicy”.
„Pomiary prowadzone są różnych warunkach eksploatacji: na torze prostym, podczas przejazdu przez krzyżownice, czy jazdy w łuku itp.” – przyznaje Marek Grzybowski, Dyrektor Techniczny MPK Poznań Sp. z o.o. „Pozwolą one na porównanie zachowania się różnego typu pojazdów w wybranych warunkach ruchu, a wyniki posłużą identyfikacji miejsc na infrastrukturze torowej, na których oddziaływanie koła z szyną jest najbardziej niekorzystne w aspekcie własności biegowych pojazdu. Ponadto zarejestrowany poziom generowanego hałasu podczas współpracy koła z szyną pozwoli na ograniczenie jego propagacji do otoczenia. Tym samym badania wpłyną na poprawę komfortu życia mieszkańców oraz bezpieczeństwa podróżowania komunikacją miejską”.