Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Tajemnica jednej z większych katastrof w powojennym Poznaniu

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!
trolejbus-zlozony-na-gajowejPrzez blisko 10 lat Poznań był jedynym miastem w Polsce, posiadającym trolejbusy. Pirwsza linia powstała w 1930 roku i łączyła Śródkę z ul. Wiejską. W biegiem lat trolejbusy zaczęły kursować także na os Warszawskie (później do przejazdu kolejowego w Antoninku), z Garbar do Naramowic czy z Ogrodu Botanicznego na Ławicę (później do Smochowic). Na liniach eksploatowano wozy używane - najpierw pojazd angielski, później "składaki" zrobione w warsztatach na Gajowej ze starych autobusów Renault i części tramwajowych, następnie jednostki sprowadzane z Kijowa, czy Niemiec. W ostatnim dziesięcioleciu ich kursowania, na ulice Poznania wyjeżdżały wyłącznie Skody. W lutym 1952 doszło do katastrofy - trolejbus zjechał z mostu Cybińskiego i wpadł do rzeki.

Śmierć poniosło 6 osób, wiele zostało rannych. O szczegółach tego wydarzenia i historii trolejbusów w Poznaniu opowiada jeden z odcinków magazynu Błażeja Wandtke "Tajemnice Poznania". Zapraszamy do oglądania!