Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Poznaniacy są bardzo związani z historią swojego miasta. Widać to po tłumach, które zjawiają się przy każdej okazji, kiedy mogą powspominać dawne czasy. Nie inaczej było w niedzielę przy dawnej zajezdni tramwajowej przy ul. Gajowej. Były pamiątkowe zdjęcia, dyskusje o tym jak zmieniała się komunikacja na przestrzeni lat i oglądanie każdego wozu po kolei. Największym zainteresowaniem cieszyła się odrestaurowana niedawno doczepa sanocka, która wraz z dwoma innymi wagonami utworzyła pierwszy taki w historii trójskład. Zobacz zdjęcia.
Po prezentacji, tramwaje obsługiwane przez reprezentantów Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych, skierowały się się na pętlę Ogrody, skąd w samo południe wyruszyły w podróż historycznymi trasami, jak za dawnych lat:
- trójskład (N+ND+ND) jechało dawną trasą "ósemki" z Ogrodów na Miłostowo,
- "kanciak" (102N), oznaczony jako linia 19, zawiózł pasażerów z Ogrodów na Starołękę,
- "szpinakowe słoneczko" (194+193), nazwany tak przez jedną z naszych motorniczych, skierował się z Ogrodów na Dębiec jako linia 20,
- z pokładu "księżniczki" (102Na) można było obejrzeć centrum Poznania i dotrzeć do Muzeum Komunikacji Miejskiej w zajezdni przy ul. Głogowskiej, gdzie zaprezentowaliśmy wystawę poświęconą początkom tramwajów elektrycznych w Poznaniu. Zwiedzającym rozdawaliśmy okolicznościowe kartki, opatrzone pamiątkową pieczęcią.
Po prezentacji, tramwaje obsługiwane przez reprezentantów Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych, skierowały się się na pętlę Ogrody, skąd w samo południe wyruszyły w podróż historycznymi trasami, jak za dawnych lat:
- trójskład (N+ND+ND) jechało dawną trasą "ósemki" z Ogrodów na Miłostowo,
- "kanciak" (102N), oznaczony jako linia 19, zawiózł pasażerów z Ogrodów na Starołękę,
- "szpinakowe słoneczko" (194+193), nazwany tak przez jedną z naszych motorniczych, skierował się z Ogrodów na Dębiec jako linia 20,
- z pokładu "księżniczki" (102Na) można było obejrzeć centrum Poznania i dotrzeć do Muzeum Komunikacji Miejskiej w zajezdni przy ul. Głogowskiej, gdzie zaprezentowaliśmy wystawę poświęconą początkom tramwajów elektrycznych w Poznaniu. Zwiedzającym rozdawaliśmy okolicznościowe kartki, opatrzone pamiątkową pieczęcią.