Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Była godzina 10.00 kiedy huk przeszył powietrze w wąskim gardle tunelu, który wypełnił się dymem. Alarm pod numerem 112 i w Nadzorze Ruchu MPK. Komunikat był zwięzły. Tramwaj uderzył w ścianę tunelu, jest pożar, a ogień wdziera się do wagonów, w których uwiezieni są ranni. Wśród nich musiał być motorniczy, bo nie nawiązywał kontaktu. Zobacz zdjęcia.
Wieść z nadzoru Ruchu MPK błyskawicznie dotarła do Państwowej Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Policji, Wydziału Zarządzania kryzysowego i Bezpieczeństwa oraz Straży Miejskiej.
Wiadomo było że do katastrofy doszło między przystankami Piaśnicka/ Kurlandzka i Piaśnicka/Rynek. Na miejsce ruszyły jednostki Zakładowej Służby Ratowniczej MPK pogotowia sieciowego i torowego. Do tunelu wjechał ciężki sprzęt z pełnym wyposażeniem, samochód holowniczy, dźwig i transporter, napięcie w sieci zostało wyłączone, zabezpieczono trakcję. Na zamkniętej przez policję ulicy Piaśnickiej były już zastępy Straży Pożarnej. Ratownicy przystąpili do akcji.
Akcja ratowniczą kieruje Straż Pożarna. Ma już niemal pełną wiedzę o skutkach katastrofy.
Tramwaj wyskoczył z torowiska, wykoleił się, jechał jeszcze chwilę po betonowej nawierzchni i uderzył prawą burtą w ścianę tunelu. Na skutek zderzenia wejścia do wagonu zostały zablokowane i doszło do zwarcia instalacji w głównej szafie elektrycznej tramwaju. Stąd ten dym w całym tunelu.
Zaczęła się walka z czasem. Walka o życie ludzi…
Strażacy wyznaczają punkt ewakuacji rannych. Gaszenie pożaru i wydobywanie poszkodowanych.
- W tramwaju było około stu pasażerów, trzydziestu było nieprzytomnych – mówi Bronisław Krysman, szef Obsługi Ruchu Służb Ratowniczych MPK, które wspierały strażaków przy wydobywaniu rannych.
Obok przystanku Piaśnicka/Rynek stał już autobus do ewakuacji lżej poszkodowanych. Dla tych 30 ciężko rannych liczyła się każda minuta.
MPK podstawiło szynowy transporter do ich wywiezienia. Dzięki temu błyskawicznie trafili na miejsce selekcji poszkodowanych, a stamtąd do poznańskich szpitali.
Została uruchomiona bezpłatna infolinia. Pod numerem telefonu 987 udzielano informacji czy wśród poszkodowanych są nazwiska krewnych lub bliskich i do jakiej placówki medycznej zostali skierowani.
Skończyła się najważniejsza część akcji – ratowanie ludzi. Kiedy ranni byli już w rękach lekarzy, ratownicy przystąpili do likwidacji skutków katastrofy. Komunikacja to nerw miasta. Ruch musi być wznowiony.
Służby MPK wkolejają tramwaj za pomocą urządzeń hydraulicznych i holują go na pętlę tramwajową.
Sprzątanie miejsca zdarzenia, sprawdzenie sieci trakcyjnej i stanu torowiska. Sporządzenie dokumentacji powypadkowej przez Nadzór Ruchu i Policję. Koniec akcji…
Trwała 35 minut.
O godz. 12.00 do tunelu znów wjechała „szesnastka”.
Wieść z nadzoru Ruchu MPK błyskawicznie dotarła do Państwowej Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Policji, Wydziału Zarządzania kryzysowego i Bezpieczeństwa oraz Straży Miejskiej.
Wiadomo było że do katastrofy doszło między przystankami Piaśnicka/ Kurlandzka i Piaśnicka/Rynek. Na miejsce ruszyły jednostki Zakładowej Służby Ratowniczej MPK pogotowia sieciowego i torowego. Do tunelu wjechał ciężki sprzęt z pełnym wyposażeniem, samochód holowniczy, dźwig i transporter, napięcie w sieci zostało wyłączone, zabezpieczono trakcję. Na zamkniętej przez policję ulicy Piaśnickiej były już zastępy Straży Pożarnej. Ratownicy przystąpili do akcji.
Akcja ratowniczą kieruje Straż Pożarna. Ma już niemal pełną wiedzę o skutkach katastrofy.
Tramwaj wyskoczył z torowiska, wykoleił się, jechał jeszcze chwilę po betonowej nawierzchni i uderzył prawą burtą w ścianę tunelu. Na skutek zderzenia wejścia do wagonu zostały zablokowane i doszło do zwarcia instalacji w głównej szafie elektrycznej tramwaju. Stąd ten dym w całym tunelu.
Zaczęła się walka z czasem. Walka o życie ludzi…
Strażacy wyznaczają punkt ewakuacji rannych. Gaszenie pożaru i wydobywanie poszkodowanych.
- W tramwaju było około stu pasażerów, trzydziestu było nieprzytomnych – mówi Bronisław Krysman, szef Obsługi Ruchu Służb Ratowniczych MPK, które wspierały strażaków przy wydobywaniu rannych.
Obok przystanku Piaśnicka/Rynek stał już autobus do ewakuacji lżej poszkodowanych. Dla tych 30 ciężko rannych liczyła się każda minuta.
MPK podstawiło szynowy transporter do ich wywiezienia. Dzięki temu błyskawicznie trafili na miejsce selekcji poszkodowanych, a stamtąd do poznańskich szpitali.
Została uruchomiona bezpłatna infolinia. Pod numerem telefonu 987 udzielano informacji czy wśród poszkodowanych są nazwiska krewnych lub bliskich i do jakiej placówki medycznej zostali skierowani.
Skończyła się najważniejsza część akcji – ratowanie ludzi. Kiedy ranni byli już w rękach lekarzy, ratownicy przystąpili do likwidacji skutków katastrofy. Komunikacja to nerw miasta. Ruch musi być wznowiony.
Służby MPK wkolejają tramwaj za pomocą urządzeń hydraulicznych i holują go na pętlę tramwajową.
Sprzątanie miejsca zdarzenia, sprawdzenie sieci trakcyjnej i stanu torowiska. Sporządzenie dokumentacji powypadkowej przez Nadzór Ruchu i Policję. Koniec akcji…
Trwała 35 minut.
O godz. 12.00 do tunelu znów wjechała „szesnastka”.