Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Żegnajcie "wahadła" - bimby wracają na GTR!
08.06.2012
Prawie jak metro
Trasa na Franowo częściowo przebiega w tunelu. To pierwszy tego typu obiekt w Poznaniu, a drugi w Polsce! Zanim tym nietypowym, jak na nasze miasto, traktem pojadą tramwaje z pasażerami, należy sprawdzić wszystkie kwestie związane z bezpieczeństwem przebywających tam ludzi i możliwościami ewentualnej ewakuacji.
Drobiazgowo sprawdzane są wszystkie urządzenia zainstalowane na trasie przejazdu i czujniki. Należy upewnić się że systemy przeciwpożarowe dobrze spełniają swoją rolę.
Specjaliści sprawdzają elementy obiektu pod kątem odporności na ogień i zdolności do jego rozprzestrzeniania.
Trasa oceniania jest także pod względem możliwości ewakuacji, dokładnie oglądane są przejścia i bramy, łączące oba tunele, a także drogi dojazdowe dla ciężkich pojazdów ratowniczo-gaśniczych.
Specjaliści biorą też pod uwagę parametry bezpieczeństwa, obowiązujące przy budowie metra. Wszystko po to, aby pasażerowie mogli bezpiecznie podróżować nową trasą na Franowo. Kiedy tylko wszystkie te elementy zostaną przetestowane i sprawdzone, zostanie wydane pozwolenie na przejazd tramwajów liniowych. MPK Poznań jest już gotowe na uruchomienie w każdej chwili nowych połączeń w tym miejscu. Czekamy więc na potwierdzenie prawidłowej realizacji inwestycji pod kątem bezpieczeństwa podróżnych. O planowanym terminie otwarcia trasy, poinformujemy Was na naszej stronie.
Inwestor: spółka Infrastruktura Euro Poznań 2012