Logotyp MPK Poznań Sp. z o.o.
Kolejka Parkowa Maltanka
Strona Główna / Żegnajcie "wahadła" - bimby wracają na GTR!

Komunikaty

04.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”

169  171  178  182  185  ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I

164  170  216  226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”

1  6  15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa

198  219  T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.

01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.

26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda

98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim

176  183  911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej

09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda

195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I

01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych

01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.

01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”

727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce

213  214  218  223  224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”

Sprawdź nasze oferty pracy!Reklamuj się w MPK!
prace-na-trasie-na-franowo-mW najbliższy weekend z Górnego Tarasu Rataj znikną tramwaje wahadłowe! Po wielu miesiącach utrudnień, pasażerowie znów będą mogli korzystać z tramwajów 1, 5, 16 i 17. W miejscu pętli przy Os. Lecha poprowadzono proste torowisko i zbudowano nowe przystanki z nowoczesnymi wiatami. W niczym nie przypominają one skruszałych i popękanych powierzchni sprzed roku. Ze względu na brak przejezdności, nie dotrzemy jeszcze z Os. Lecha na Franowo. Wciąż trwają prace, które pozwolą na to, aby pasażerowie mogli bezpiecznie przejechać nową trasą. Zobacz zdjęcia.

Prawie jak metro
Trasa na Franowo częściowo przebiega w tunelu. To pierwszy tego typu obiekt w Poznaniu, a drugi w Polsce! Zanim tym nietypowym, jak na nasze miasto, traktem pojadą tramwaje z pasażerami, należy sprawdzić wszystkie kwestie związane z bezpieczeństwem przebywających tam ludzi i możliwościami ewentualnej ewakuacji.

Drobiazgowo sprawdzane są wszystkie urządzenia zainstalowane na trasie przejazdu i czujniki. Należy upewnić się że systemy przeciwpożarowe dobrze spełniają swoją rolę. 

Specjaliści sprawdzają elementy obiektu pod kątem odporności na ogień i zdolności do jego rozprzestrzeniania.

Trasa oceniania jest także pod względem możliwości ewakuacji, dokładnie oglądane są przejścia i bramy, łączące oba tunele, a także drogi dojazdowe dla ciężkich pojazdów ratowniczo-gaśniczych.

Specjaliści biorą też pod uwagę parametry bezpieczeństwa, obowiązujące przy budowie metra. Wszystko po to, aby pasażerowie mogli bezpiecznie podróżować nową trasą na Franowo. Kiedy tylko wszystkie te elementy zostaną przetestowane i sprawdzone, zostanie wydane pozwolenie na przejazd tramwajów liniowych. MPK Poznań jest już gotowe na uruchomienie w każdej chwili nowych połączeń w tym miejscu. Czekamy więc na potwierdzenie prawidłowej realizacji inwestycji pod kątem bezpieczeństwa podróżnych. O planowanym terminie otwarcia trasy, poinformujemy Was na naszej stronie.



Inwestor: spółka Infrastruktura Euro Poznań 2012