Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Pierwszy w historii komunikacji miejskiej konkurs na najlepszego motorniczego wygrał Wojciech Grabowski. Pasażerowie na najpopularniejszego wybrali Przemysława Wojkiewicza.
Poznańscy pasażerowie przez lipiec i sierpień, dzwoniąc na bezpłatną linię telefoniczną, wybierali najpopularniejszego motorniczego. Największą liczbę głosów zdobył Przemysław Wojkiewicz. Nie oznaczało to jeszcze zwycięstwa w konkursie, który odbył się w sobotę w zajezdni przy ul. Fortecznej. Tam trzeba było wykazać się wiedzą, umiejętnościami, kwalifikacjami zawodowymi.
Tramwajarze najpierw zmagali się w konkursie teoretycznym, podczas którego odpowiadali na pytania dotyczące przepisów ruchu drogowego, BHP. Były i pytania żartobliwe, np. gdzie w Poznaniu przetrwały tory, po których tramwaje już nie jeżdżą. Inne pytanie dotyczyło nazwisk dyrektorów MPK. Niektórzy pracownicy
mieli z tym problemy.
W praktyce trzeba było wykazać się zręcznością, opanowaniem sztuki prowadzenia tramwaju z zamkniętymi oczami, precyzyjnym wykonywaniem manewru cofania, rzucaniem do celu ze stanowiska motorniczego.
Po zsumowaniu punktów okazało się, że taką samą ich liczbę zgromadzili Wojciech Grabowski i Przemysław Wojkiewicz. W tej sytuacji o zwycięstwie decydowała liczba punktów uzyskanych w eliminacjach, a w tym lepszy był ten pierwszy i to on zajął pierwsze miejsce zdobywając główną nagrodę ufundowaną przez prezydenta Poznania. Trzeci był Paweł Maćkowiak.
źródło: Józef DJACZENKO, Gazeta Poznańska
Poznańscy pasażerowie przez lipiec i sierpień, dzwoniąc na bezpłatną linię telefoniczną, wybierali najpopularniejszego motorniczego. Największą liczbę głosów zdobył Przemysław Wojkiewicz. Nie oznaczało to jeszcze zwycięstwa w konkursie, który odbył się w sobotę w zajezdni przy ul. Fortecznej. Tam trzeba było wykazać się wiedzą, umiejętnościami, kwalifikacjami zawodowymi.
Tramwajarze najpierw zmagali się w konkursie teoretycznym, podczas którego odpowiadali na pytania dotyczące przepisów ruchu drogowego, BHP. Były i pytania żartobliwe, np. gdzie w Poznaniu przetrwały tory, po których tramwaje już nie jeżdżą. Inne pytanie dotyczyło nazwisk dyrektorów MPK. Niektórzy pracownicy
mieli z tym problemy.
W praktyce trzeba było wykazać się zręcznością, opanowaniem sztuki prowadzenia tramwaju z zamkniętymi oczami, precyzyjnym wykonywaniem manewru cofania, rzucaniem do celu ze stanowiska motorniczego.
Po zsumowaniu punktów okazało się, że taką samą ich liczbę zgromadzili Wojciech Grabowski i Przemysław Wojkiewicz. W tej sytuacji o zwycięstwie decydowała liczba punktów uzyskanych w eliminacjach, a w tym lepszy był ten pierwszy i to on zajął pierwsze miejsce zdobywając główną nagrodę ufundowaną przez prezydenta Poznania. Trzeci był Paweł Maćkowiak.
źródło: Józef DJACZENKO, Gazeta Poznańska