Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Miał być gwiazdą nowoczesnej i szybkiej trasy tramwajowej na piątkowskie osiedla. Choć nie wszedł do seryjnej produkcji, był pierwszym częściowo niskopodłogowym tramwajem w Polsce! I został stworzony tu - w Poznaniu. Panie i Panowie, zapraszamy do wnętrza nieistniejącego już wagonu 115N, zwanego także 105N/2 czy też "glizdą".
Dokładnie 15 lat temu uroczyście otwarto trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Z uruchomieniem PST wiązały się duże oczekiwania. Miasto planowało skierować na trasę PST zupełnie nowe pojazdy. Zanim ostatecznie zdecydowano się na zakup wagonów typu Tatra, o możliwość wprowadzenia własnego produktu na poznańskie tory walczyły zakłady H. Cegielskiego. Pracownicy zbudowali jednoprzestrzenny tramwaj, złożony z dwóch wysokopodłogowych wagonów typu 105N, połączonych niskopodłogowym członem, stworzonym całkowicie przez „cegielszczaków”. Dzięki temu powstał pierwszy pojazd przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wagon o numerze taborowym 400 w barwach MPK zaczął kursować już w październiku 1995. Ze względu na swoją awaryjność, 115N nie wszedł jednak do produkcji seryjnej, a kontrakt na dostarczenie 10 tramwajów wygrało konsorcjum CKD Tatra – FPS H. Cegielski.
Dalsza historia wagonu o numerze 400 kształtowała się bardzo różnie. Tramwaj często ulegał awariom i coraz rzadziej można go było zobaczyć w ruchu miejskim. W 2008 roku trafił na tory odstawcze na Budziszyńskiej, gdzie doczekał ostatnich swoich dni w 2011 roku.
Ze względu na jego nietuzinkowość i fakt, że był jedyny w swoim rodzaju, chcieliśmy zachować go w pamięci. Z zewnątrz został utrwalony na wielu fotografiach. My postanowiliśmy stworzyć panoramę sferyczną środka wagonu. Aby każdy mógł wirtualnie przenieść się do wnętrza „czterysety” i zobaczyć jak wyglądał pierwszy w Polsce częściowo niskopodłogowy tramwaj. Do tego… wyprodukowany w Poznaniu!
Zobacz panoramę wnętrza wagonu 115N.
Dokładnie 15 lat temu uroczyście otwarto trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju. Z uruchomieniem PST wiązały się duże oczekiwania. Miasto planowało skierować na trasę PST zupełnie nowe pojazdy. Zanim ostatecznie zdecydowano się na zakup wagonów typu Tatra, o możliwość wprowadzenia własnego produktu na poznańskie tory walczyły zakłady H. Cegielskiego. Pracownicy zbudowali jednoprzestrzenny tramwaj, złożony z dwóch wysokopodłogowych wagonów typu 105N, połączonych niskopodłogowym członem, stworzonym całkowicie przez „cegielszczaków”. Dzięki temu powstał pierwszy pojazd przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wagon o numerze taborowym 400 w barwach MPK zaczął kursować już w październiku 1995. Ze względu na swoją awaryjność, 115N nie wszedł jednak do produkcji seryjnej, a kontrakt na dostarczenie 10 tramwajów wygrało konsorcjum CKD Tatra – FPS H. Cegielski.
Dalsza historia wagonu o numerze 400 kształtowała się bardzo różnie. Tramwaj często ulegał awariom i coraz rzadziej można go było zobaczyć w ruchu miejskim. W 2008 roku trafił na tory odstawcze na Budziszyńskiej, gdzie doczekał ostatnich swoich dni w 2011 roku.
Ze względu na jego nietuzinkowość i fakt, że był jedyny w swoim rodzaju, chcieliśmy zachować go w pamięci. Z zewnątrz został utrwalony na wielu fotografiach. My postanowiliśmy stworzyć panoramę sferyczną środka wagonu. Aby każdy mógł wirtualnie przenieść się do wnętrza „czterysety” i zobaczyć jak wyglądał pierwszy w Polsce częściowo niskopodłogowy tramwaj. Do tego… wyprodukowany w Poznaniu!
Zobacz panoramę wnętrza wagonu 115N.