Komunikaty
04.10.2022
12.10.2022
12.10.2022
Tymczasowe zawieszenie funkcjonowania przystanku „Bystra (BYST41)”
169 171 178 182 185 ...
03.10.2022
Remont nawierzchni na ul. Murawa – etap I
164 170 216 226
03.10.2022
Budowa ścieżki rowerowej na ul. Literackiej Przebudowa przystanku „Strzeszyn Grecki 01 (STGR01)”
1 6 15
01.10.2022
Mecz piłkarski Lech Poznań - Legia Warszawa
198 219 T12
01.10.2022
Zmiany rozkładów jazdy od 1 października br.
01.10.2022
Zmiany w komunikacji tramwajowej od 1 października br.
26.09.2022
Zakończenie remontu nawierzchni ulicy Zgoda
98
17.09.2022
Zmiany na linii 98 - prace na placu Wielkopolskim
176 183 911
12.09.2022
Wzmocnienie komunikacji autobusowej w ciągu ulicy Szelągowskiej
09.09.2022
Remont nawierzchni ulicy Zgoda
195
06.09.2022
Budowa chodników i platform przystankowych na ul. Koszalińskiej – etap I
01.09.2022
Zmiany rozkładów jazdy na liniach nocnych
01.09.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiany tras w komunikacji tramwajowej i autobusowej od 1 września br.
01.08.2022
Zmiana statusu przystanków „Naramowice” i „Armii Poznań”
727
25.07.2022
Rozbudowa drogi powiatowej 2401P w Dąbrówce
213 214 218 223 224
20.06.2022
[AKTUALIZACJA] Zmiana miejsca zatrzymania autobusów nocnych na węźle „Most Dworcowy”
Pestka w roli głównej
26.01.2012
Te historyczne już wagony typu GT8 i GT6 obsługiwane będą przez członków Klubu Miłośników Pojazdów Szynowych, którzy podczas tej niecodziennej podróży będą opowiadać o codziennym życiu PST: jej historii, tajemnicach, wydarzeniach zwykłych i niezwykłych.
A sporo będzie tych opowieści zważywszy, że pierwsza koncepcja szybkiego tramwaju w Poznaniu powstała już w roku… 1928.
Poznański Szybki Tramwaj ruszył jednak 15 lat temu jako pierwsza i najnowocześniejsza w Polsce trasa szybkiej komunikacji tramwajowej. Informacje o otwarciu tej bezkolizyjnej trasy trafiły na czołówki ogólnopolskich gazet. Podczas pierwszej przejażdżki na pokładzie gościli najbardziej znamienici goście, wśród których nie zabrakło byłej pani premier Hanny Suchockiej.
Trasa od razu cieszyła się ogromną sympatią i powodzeniem, stając się stymulatorem rozwoju tej części Poznania, której zapewniła komunikację.
Codziennie korzysta z niej około 100 tysięcy pasażerów, którzy jadą tramwajem dwa razy szybciej niż gdzie indziej w mieście (prędkość komunikacyjna na PST wynosi 34,9 km/h, a na innych liniach – 17,7 km/h).
Jej długość wraz z pętlą sięga 6,5 km.
W ciągu jednej godziny może się nią przemieścić 6000 osób.
W ciągu dobry tramwaje wykonują ponad 800 kursów, przejeżdżają trasą ponad 5000 km czyli tyle ile wynosi droga z Poznania do Madrytu i z powrotem, a na monitorowanych przystankach są co 2,5 minuty.
Dziś nie można już wyobrazić sobie komunikacji w mieście bez Pestki. Na przestrzeni lat w jej okolicy powstały nowe osiedla i centra handlowo-usługowe. Trasa stała się też tematem prac dyplomowych i naukowych. Zaistniała więc w życiu Poznania w niejednej ważnej roli i wciąż ma przed sobą bogatą przyszłość, która zapewni jej przedłużenie do Dworca Zachodniego i wyprowadzenie w ul. Głogowską.
Wspólnie z Klubem Miłośników Pojazdów Szynowych serdecznie zapraszamy na urodzinowe przejażdżki w podróż jak przed piętnastu laty!
Niedziela 29 stycznia godz. 12 – 17.00 na trasie os. Sobieskiego – Gwarna.
Aby przypomnieć pasażerom, jakimi tramwajami mogli podróżować w ciągu tych 15 lat, na liniach 14 i 15 kursować będą dodatkowe tramwaje historyczne 105N i 102N (w godz. 12 – 17).
Przejazdy będą bezpłatne.
Zamiast opłaty za przejazd, będzie jednak można wrzucić swój datek w ramach kwesty „Ratujmy stare bimby” prowadzonej przez konduktorów KMPS. Ci wszyscy, którym leży na sercu odrestaurowanie starych tramwajów mogą też przekazać swój 1 procent podatku ((Klub Miłośników Pojazdów Szynowych nr KRS 0000074961).
Poniżej podajemy rozkład jazdy urodzinowych przejażdżek.
|