W latach 1977-1992 MPK posiadało dla ruchu liniowego autobusy Jelcz PR110U budowane w Jelczu na licencji francuskiej firmy Berliet. Do Poznania trafiły łącznie 182 fabrycznie nowe wozy tego typu. W 1991 r. kilkanaście z nich przekazano okolicznym gminom w celu uruchomienia przez nie własnej komunikacji autobusowej, pozostałe wycofano z ruchu liniowego do 1992 r. W 2008 r. kupiono w firmie Transkom w Czerwonaku wyprodukowany w 1991 r. autobus Jelcz PR110M. W MPK został on autobusem historycznym.
Producent |
Jelcz |
Model |
PR110 |
Klasa pojemności |
MAXI |
Długość [mm] |
12 000 |
Szerokość [mm] |
2 500 |
Wysokość [mm] |
3 040 |
Masa własna [kg] |
brak danych |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] |
17 080 |
Ilość osi |
2 |
Ilość i układ drzwi |
3 (2-2-2) |
Ilość miejsc siedzących |
36 |
Ilość miejsc stojących |
74 |
Wysokość podłogi [mm] |
642÷957 (mierzona w świetle drzwi) |
Silnik |
SW 680 /78/1 |
Norma Euro |
brak danych |
Układ silnika |
rzędowy, leżący, 6 cylindrowy, 11 100cm3 |
Moc silnika [kW / KM] |
126 / 185 |
Manualna skrzynia biegów |
FPS S4-95 |
Zużycie paliwa [l/100km] |
38 |