Ostatni przedstawiciel najpopularniejszego w dziejach komunikacji miejskiej w Poznaniu typu wysokopodłogowego autobusu przegubowego eksploatowanego w ruchu liniowym w latach 1981 – 2010. Ich producentem były zakłady firmy Ikarus w Budapeszcie. Łącznie MPK otrzymało 211 przegubowców wersji 280.26 (w latach 1981-1990), 55 wersji 280.02 (w 1982 r.) i 19 wersji 280.70A (w 1994 r.) Pozostał tylko jeden wersji 280.26 (nr taborowy 1545, rok produkcji 1986).
Producent |
Ikarus |
Model |
280.26 |
Klasa pojemności |
MEGA |
Długość [mm] |
16 500 |
Szerokość [mm] |
2 500 |
Wysokość [mm] |
3 040 |
Masa własna [kg] |
12 260 |
Dopuszczalna masa całkowita [kg] |
22 070 |
Ilość osi |
3 |
Ilość i układ drzwi |
4 (2-2-2) |
Ilość miejsc siedzących |
35 + 1 |
Ilość miejsc stojących |
113 |
Wysokość podłogi [mm] |
920 |
Silnik |
RABA D 2156 HM 6U o pojemności 10 350 cm3 |
Norma Euro |
Euro 0 |
Układ silnika |
rzędowy, poziomy, 6 cylindrów |
Moc silnika [kW / KM] |
141 / 192 |
Manualna skrzynia biegów |
Csepel ASH75-2-AB |
Zużycie paliwa [l/100km] |
42,0 ÷ 47,0 |