W latach osiemdziesiątych XX wieku, z uwagi na brak możliwości zwiększenia produkcji Jelczy PR110M, zdecydowano się na budowę w Jelczu wysokopodłogowych autobusów miejskich na węgierskich podwoziach z Ikarusów 260. Wozy te otrzymały oznaczenie typu Jelcz M11. Pierwszy, prototypowy Jelcz M11 wyjechał z zajezdni Warszawska do obsługi linii 70 w dniu 21 grudnia 1984 roku. Łącznie MPK otrzymało 94 Jelcze M11 oraz 6 Jelczy L11 (odpowiedników wozów M11 przeznaczonych dla ruchu podmiejskiego). Autobusy M11 wycofano z ruchu liniowego w 2009 roku.
W 2016 r. MPK przejęło od gminy Kleszczewo jeden z Jelczy M11, który w latach 1988-2001 był eksploatowany przez przedsiębiorstwo. Otrzymał on w MPK swój pierwszy poznański numer taborowy 1476 (z lat 1988-1996). Został on zaliczony do taboru historycznego poznańskiego MPK.
W 2016 r. MPK przejęło od gminy Kleszczewo jeden z Jelczy M11, który w latach 1988-2001 był eksploatowany przez przedsiębiorstwo. Otrzymał on w MPK swój pierwszy poznański numer taborowy 1476 (z lat 1988-1996). Został on zaliczony do taboru historycznego poznańskiego MPK.